۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 84141932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های زیربنایی طبس

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در سفر به شهرستان طبس از طرح ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد و ۲ پروژه برق در این شهرستان بازدید کرد.

«حمید ملانوری» با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه طبس و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی از خط ۱۳۲ کیلو ولت طبس به دیهوک و پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس بازدید کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان که استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی را زیر پوشش دارد، در این ۲ پروژه، ۷۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره تغذیه پست دیهوک و پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس را اجرا می‌کند.

عملیات اجرایی خط ۱۳۲ کیلو ولت طبس به دیهوک با هدف تامین برق بخش دیهوک در سال ۱۳۹۶ شروع شد و تا پایان سال جاری به اتمام و اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می‌شود تکمیل آن ۵۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.

پست ١٣٢ کیلو ولت و خط انتقال دیهوک با توجه به مشکلات افت ولتاژ در منطقه، نیاز معادن موجود و سرمایه‌گذاری صنایع جوار معدنی در دست اقدام است.

علاوه بر این با اجرای پست ۱۳۲ کیلو ولت صنعتی طبس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر همراه با فیدرخانه ۲۰ کیلو ولت، برق صنایع شهرستان طبس تامین می‌شود. 

عملیات اجرایی این پروژه نیز سال ۱۳۹۶ شروع شد که در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال هزینه کرده و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای تکمیل و افتتاح ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز در مسیر سفر به طبس از مسکن اقشار کم‌درآمد روستای خسروآباد نیز بازدید کرد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، احداث ۹۲ واحد مسکونی روستایی را در خسروآباد در دستور کار قرار داده و از مجموع این ۹۲ واحد مسکونی ۴۲ واحد سهمیه سال ۹۸ بوده که صد درصد آنها به متقاضیان تحویل شده است.

سهمیه خسروآباد در سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد بوده که تمامی آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و شرکت‌های گاز و آب، زیرساخت‌های لازم را برای این واحدها به طور کامل تامین کرده‌اند.

بنیاد مسکن، بهسازی معابر شهرک جوانان را در این روستا در برنامه سال جاری دارد و زیرسازی و آسفالت ۶۰ هزار متر مربع همچنین ۱۲ هزار متر مربع جدول‌گذاری از جمله اقداماتی است که در این شهرک انجام خواهد شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha