۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 1421
کد خبر: 84143471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیش در میانه اعتراض تاکسی‌رانان و همدلی مردم

کیش- ایرنا- اعتراض و تحصن پردامنه تاکسی‌رانان، کیش را در هفته گذشته تحت تاثیر خود قرار داد.

اعتراض‌ها بعد از انجام اولین سفر اسنپی در جزیره شکل جدی‌تری به خود گرفت.

تاکسی رانان که پیش‌تر در مقابل مسجد خاتم تحصنی چند ساعته داشتند و با امام جمعه کیش نیز جلسه گذاشته بودند، این بار تجمع اعتراضی خود را مقابل سازمان منطقه آزاد و به مدت دو روز شکل دادند.  

همین باعث شد تا مشکلات بیشتری در سیستم حمل‌ونقل عمومی جزیره به وجود آید؛‌ از همین‌رو و برای جبران خلا پیش آمده، پویش حمل‌ونقل مهرکیش توسط کیشوندان راه‌اندازی شد. در این پویش مردم با خودروهای شخصی خود و به صورت رایگان اقدام به جابه‌جایی مسافران و گردشگران می‌کنند.

این در حالی است که سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اطمینان داد که راه اندازی تاکسی اینترنتی به هیچ عنوان در جزیره کیش ایجاد انحصار نخواهد کرد و اجباری برای نام نویسی تاکسی‌داران بخش خصوصی در تاکسی اینترنتی وجود ندارد. حالا باید منتظر ماند و دید در هفته پیش‌رو سرانجام این اعتراض‌ دامنه‌دار به کجا خواهد رسید؟

در هفته گذشته، فرزانه شرفبافی پس از قریب به یک سال و نیم، صندلی مدیرعاملی خود در کیش ایر را ترک کرد و جای خود را به سید جواد هاشمی تهرانی داد. او از کیش ایر به ساختمان مرکز نوآوری کیش خواهد رفت و به عنوان قائم مقام مدیر این مرکز دوران تازه‌ای از مسئولیت خود را آغاز خواهد کرد.

برای سومین هفته متوالی،‌ باز هم سواحل جزیره کیش با لاشه یک موجود دریایی مواجه شدند؛ این بار البته لاشه مربوط به دلفینی بود که به گفته رئیس اداره محیط زیست کیش نه به واسطه صید یا برخورد با کشتی که به دلیل بیماری جان خود را از دست داده است.

شاید به واسطه مرگ نهنگ‌ها و با هدف پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی،‌ سازمان منطقه آزاد کیش سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت با هدف ایجاد مرکزی ملی برای مقابله با آلودگی‌های نفتی در کیش تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه امضا کردند. در مراسم امضای این تقاهم‌نامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت ساماندهی برنامه های عملیاتی در حوزه محیط زیست و دریا تاکید کرد و گفت که باید تدابیر لازم برای رویارویی با بسیاری از اتفاقات مانند نزدیک شدن لکه های نفتی به جزیره و یا مرگ نهنگ ها را به عمل آوریم.

در اواخر هفته گذشته،‌ کیش شاهد یک رویداد فرهنگی قابل توجه بود. محسن شریفیان نوازنده و خواننده برجسته کشورمان،‌ پژوهش خود در حوزه موسیقی کیش را در قالب کتابی به نام ‌« بابا الهوا» عرضه کرد. این نخستین پژوهش و اثر مستقلی است که در خصوص موسیقی کیش انجام شده است. همچنین با تلاش شریفیان و صالح احمدپور و تنی دیگر از هنرمندان موسیقی جزیره،  آلبوم موسیقی نواحی ایران با تمرکز بر کیش در قالب ۱۹ قطعه منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha