۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84143805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ هزار لیتر نفت بین عشایر فارس توزیع شد

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84143805
۹۰۰ هزار لیتر نفت بین عشایر فارس توزیع شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل امور عشایر فارس گفت: با شروع فصل بارش و سرد شدن هوا، از اوایل مهرماه ۹۹ تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار لیتر نفت سفید و بیش از۳۰ هزار سیلندر گاز مایع بین خانوارهای عشایری توزیع شده است.

روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان فارس روز شنبه در گزارش ارسالی خود به نقل از روح الله بهرامی افزود: یکی از خدمات رسانی‌های مهم اداره کل امور عشایر فارس توزیع نفت سفید و گاز مایع از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی است.
وی ادامه داد: ۱۰ هزار و پانصد خانوار عشایری در استان فارس برای دریافت سهمیه نفت از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی اقدام کرده و از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه سرمایه‌های ملی از ارزش بالایی برخوردار هستند، گفت: به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع و تامین نیازهای عشایر، در ۳۲ جایگاه ذخیره سوخت با عاملیت شرکت تعاونی توزیع نفت سفید و سیلندر گاز در مناطق عشایری استان انجام می‌شود. 
بهرامی افزود: هدف از اجرای این طرح توزیع عادلانه و نظام‌مند کردن فرآیند عرضه سوخت به عشایر واقعی، شتاب‌بخشی در امر سوخت رسانی و جلوگیری از تخریب مراتع و خدمات بیشتر به جامعه مولد عشایری است.
وی ادامه داد: ۲۳ شرکت تعاونی تحت نظر اتحادیه تعاونی های عشایری به جامعه مولد عشایری در استان فارس خدمات رسانی می‌کنند.

عشایر استان فارس, ایل قشقایی، ایل خمسه، ایل لر و دیگر طوایف مستقل را شامل می‌شود که براساس سرشماری مرکز آمار ایران ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار و جمعیتی افزون بر ۱۴۷ هزار و ۷۹۰ نفر هستند و ۱۲.۵ درصد جمعیت عشایر کشور در این استان حضور دارند.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha