فراخوان دومین جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد

تهران- ایرنا- فراخوان دومین دوره جایزه«موسیقی و رسانه» به‌ عنوان بخش جنبی این رویداد هنری منتشر شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» با هدف افزایش نقش رسانه ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم افزایی حوزه موسیقی، فرهنگ سازی با موسیقی و توجه به گونه های مختلف موسیقی به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگ ها در راستای فرهنگ سازی در سه حوزه «موسیقی، بینا رشته ای و نگاه ویژه» منتشر شد.

در قسمتی از این فراخوان آمده است:

«در سپهر فرهنگ و هنر، گسترش و ترویج هرکاری برای مردم نیازمند حضور رسانه‌ها است و رسانه‌ها، با کمک به ارتقای بینش زیبایی شناسانه مردم، خوب شنیدن و زیبا شنیدن را که مبتنی با ارزش های ایرانی و اسلامی است شکل میدهند.

جشنواره بین المللی موسیقی فجر به منظور دستیابی به الگوی مناسبی از تعامل با رسانه‌ها و نیز برای پاسداشت نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در پوشش رخدادهای فرهنگی_هنری حوزه موسیقی، رویکرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشارکت موثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانه‌ها، برگ دیگری از جایزه موسیقی و رسانه را در تقویم هنری ایران ثبت می‌کند.

این دوره از جشنواره با اهدافی نظیر فرهنگسازی با موسیقی، افزایش سواد هنر موسیقی در بین عموم جامعه، توجه به گونه‌های مختلف موسیقی، به ویژه موسیقی نواحی و خرده فرهنگها، تجلیل از نقش اهالی رسانه در نقادی و هم‌افزایی حوزه موسیقی، افزایش نقش رسانه‌ها در توجه عمومی به موسیقی و کلام، تبیین موسیقی به عنوان کالای فرهنگی برگزار خواهد شد و فعالان رسانه ای، خبرنگاران و نویسندگان حوزه موسیقی از بیست و پنجم آذرماه تا پایان وقت اداری یکشنبه ۵ بهمن ماه می‌توانند، براساس فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه» مراحل ثبت نام و بارگذاری آثار خود را که در بازه زمانی اول بهمن ۹۸ تا اول بهمن ۹۹ منتشر شده است، با مراجعه به سایت جشنواره انجام دهند.

اولین دوره جایزه موسیقی و رسانه در سی و پنجمین دوره جشنواره فجر برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha