هاشمی: بلندمرتبه‌سازی در منطقه جماران تهران انجام نمی‌شود

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه ی جدیدی که وزارت راه و شهرسازی به شهرداری فرستاده است، گفت: قرار نیست بلند مرتبه‌سازی در منطقه جماران انجام شود.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورای پنجم شهر تهران به خبرنگاران توضیح داد: امروز از ساعت هفت و نیم صبح جلسه هم اندیشی با شهردار و برخی معاونشان داشتیم؛ ۲ موضوع مطرح شد که یکی بحث مصوبه جدیدی در مورد منطقه جماران تهران است که از سوی وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و یک سری شبهات و ابهامات داشت.

وی ادامه داد: این مصوبه در این جلسه تشریح و توضیح داده شد و از سوی دیگر اعضای شورا نظراتشان را مطرح کردند و در مورد اینکه چگونه باید با این مصوبه جدید برخورد شود، تصمیم گیری شد.

هاشمی یادآور شد: در این مورد هم قرار شد تا رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر و شخص شهردار فقط اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین بابیان اینکه که قرار نیست بلندمرتبه سازی در منطقه جماران انجام شود، گفت: همکاران مشاوری گرفته بودند که پارسال در مورد این منطقه نظر داده بود و مجموع مصوبه ارسالی شخص وزیر راه، مورد پسند شهرداری قرار گرفته است و بر این اساس ساخت و ساز در منطقه جماران عمدتاً ۲ یا ۳ طبقه باید باشد.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: در مجموع چندین نقطه مورد ابهام در این مصوبه وجود دارد که شهرداری با آن مخالف است.

وی همچنین به دومین موضوع مورد بحث با شهردار تهران در جلسه هم اندیشی امروز صبح اشاره کرد و گفت: در مورد املاک و مصاحبه شهردار با یکی از رسانه ها و حواشی ایجاد شده در این خصوص امروز صحبت شد؛ قرار شد سوتفاهمی که ایجاد شده رفع شود و ۲ طرف آرامش خود را حفظ کنند.

به گفته هاشمی، اینگونه بحث ها در فضای فعلی کشور معمولاً مطرح می شود اما هیچکس هدف تخریبی ندارد؛ خبرنگاران سوال می پرسند و پاسخ داده می شود، هدف انجام کار است و خواهش می کنیم همه آرامش خود را در مورد این موضوع حفظ کنند.

وی خطاب به مسئولان شهرداری نیز گفت: شهرداری نظرش را در مورد تک تک این املاک به شورا اعلام کند که کدام را می خواهند پس بگیرند و کدام را نه؛ تا شورا راحت تر در این مورد تصمیم گیری کند.

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مانند امسال خواهد بود

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: نزدیک به دریافت لایحه بودجه شهرداری سال ۱۴۰۰ هستیم و پیشنهادات زیادی در صحن امروز مطرح شد و دیگر این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق نرفت.

وی ادامه داد: عمده پیشنهادات اعضا در زمینه اجتماعی و کمک به افرادی بود که از کرونا آسیب دیده اند.

به گفته هاشمی، بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران تا ۳۰ دی ماه قرار است به شورا برسد و میزان بودجه به نظرم سال آینده اضافه نمی شود و تقریباً ثابت خواهد بود.

وی همچنین به صحبت های معاون اقتصادی رییس جمهوری اشاره و اضافه کرد: به گفته وی قرار است پنج هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی کشور خریداری شود که این اقدامی شایسته است اما با توجه به اینکه تعداد زیادی مصوبه داشتیم که تا کنون اجرایی نشده، الان همه فکر می کنند این مصوبه هم از این نوع است.

هاشمی تاکید کرد: به نظرم این مصوبه نسبت به قبلی ها محکم تر است چراکه آنطور که پیداست قرار است از بودجه های ریالی تامین شود و در این صورت شهردار و معاونش همین امروز وارد قرارداد جدید با شرکت های خودرو سازی شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha