کردستان سومین استان کشور از نظر رشد بودجه است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: این استان در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰ از نظر رشد اعتبارات نسبت به لایحه و قانون بودجه ۱۳۹۹ سومین استان کشور است.

به گزارش ایرنا، بهرام نصرالهی زاده عصر یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان با دستور کار توسعه دسترسی اینترنت در روستاها اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبارات این استان از رشد قابل توجهی برخوردار شده و انتظار می‌رود با استفاده از این منابع بسیاری از طرح‌ها به اتمام برسد.

وی همچنین در خصوص تحقق اعتبارات این استان در برنامه بودجه سال ۱۳۹۹ اضافه کرد: در سال جاری این استان یک هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان اعتبار داشت که تاکنون ۸۶ درصد این میزان شامل یک هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان محقق شده است.

پهنه علم، فناوری و نوآوری بهاران ایجاد می شود 

رییس سازمان مدیریت برنامه و ریزی کردستان همچنین در خصوص دستور کار دوم این شورا گفت:  پارک و علم و فناوری کردستان در نظر دارد به منور توسعه فعالیت های علمی خود پهنه علم، فناوری و نوآوری بهاران را در سنندج ایجاد کند.
نصراللهی زاده افزود» برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت مراکز علمی استان و شهرداری سنندج، اداره کل راه و شهرسازی است.

ضریب نفوذ کاربران اینترنت کردستان ۶۸ درصد  رشد یافت 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان نیز گفت: در طول هفت سال خدمت تدبیر و امید ضریب نفوذ کاربران اینترنت در این استان با ۶۸ درصد رشد از ۱۶ درصد به ۸۴ درصد رسیده است.

فردین سعیدی با اشاره به اینکه توسعه دسترسی اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار از مهمترین برنامه‌های دولت در در کردستان است، اظهار داشت: هم اکنون یک هزار و ۷۰ روستای استان از یک هزار و ۶۱۰ روستای بالای ۲۰ خانواده این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: همچنین با تلاش زیرمجموعه وزارت فناوری اطلاعات شاخص دسترسی IDI این استان که سال ۹۲ در رتبه ۲۹ بود امسال با هشت رتبه ارتقا به رده ۲۱ کشور رسیده است.

سعیدی یادآور شد: با اجرای ۴۰ طرح توسعه اینترنت روستایی در این استان در قالب ایجاد ۱۱۰ سایت اینترنت، شاخص دسترسی IDI استان افزایش یافته و برای همیشه محرومیت ارتباطی خداحافظی می‌کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: در نتیجه این اقدامات اکنون یک هزار و ۲۰۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دترند که با اتمام ۴۰ طرح در دست احداث این تعداد به حدود یک هزار و ۴۵۰ مورد می رسد.
رییس پارک و علم فناوری کردستان نیز با اشاره به اهداف ایجاد پهنه علم و فناوری و نوآوری بهاران گفت: ایجاد ارتباط موثر با ساختارهای ریز جامعه، کمک به گذر دانشگاه ها از نسل سوم به چهارم، کمک به گسترش اقتصاد دانش بنیان از جمله اهداف ایجاد این پهنه است.
سعیدی یادآور شد: اصلاح و ترمیم و مقررات حاکم بر بخش ها و فعالان اکوسیستم نوآوری و جبران کمبود زمین برای پارک های فعلی و فناوری از دیگر اهداف این طرح است.  
وی اضافه کرد: دانشگاه ها، بنیاد نخبگان، دستگاه های اجرایی، شهرداری ها از جمله ذینفعان این طرح ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha