استاندار: اطلس اراضی ایلام در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بارگذاری شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با تاکید بر شناسایی نوع کاربری اراضی استان، گفت: اطلس اراضی باید در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ادغام و بارگذاری شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی از جمله پتروشیمی، نفت و گاز، مزیت ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و کارخانه سیمان است که باید از این پتانسیل‌ها بیشتر استفاده شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها موظف به همکاری در تدوین اطلس اراضی و تکمیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: محتوای جلسات دولت با بخش خصوصی باید مسایل روز استان با محوریت رفع مشکلات واحد تولیدی تخصصی تر و قوی تر باشد.

سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد: علاوه بر جلسات دولت با بخش خصوصی در جلسات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل نیز مشکلات واحدهای تولیدی مطرح و بسیاری از این مسایل نیز تاکنون برطرف شده است.

وی تاکید کرد: مصوبات و تعداد جلسات دولت با بخش خصوصی بیشتر و موضوعات بسیار مهمی در خصوص رفع مشکلات بخش خصوصی مطرح شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: در تدوین صورت جلسات و مصوبات دولت با بخش خصوصی باید از کارشناسان متخصص و کاردان استفاده شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز باید در راستای حل مسایل بخش خصوصی اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: همه دستگاه ها باید بیشترین همکاری را در حل مشکلات واحد تولیدی بخش خصوصی داشته باشند.

وی به مشکلات کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد و افزود: مشکل این واحد اجرای ماده ۲۰ رفع موانع تولید است که اگر طبق قانون هر واحدی از این تسهیلات استفاده کند و در موعد مقرر نتواند تسهیلات خود را بازپرداخت کند، دولت اجازه می دهد با نرخ اولیه این تسهیلات را نیز تسویه کند.

استاندار ایلام در خصوص رفع مشکلات کارخانه سیمان دهلران نیز اظهار داشت: حل مشکلات کارخانه سیمان دهلران منوط به اجرای تعهدات، همکاری و تسریع در بهره برداری این واحد است.

سلیمانی دشتکی در خصوص رفع مشکلات کارخانه سیمان ایلام نیز گفت: کارخانه سیمان ایلام مسائل زیادی از جمله تبدیل سوخت گاز به مازوت داشت که با رایزنی متعدد با شرکت ملی گاز مشکلات این واحد تولیدی نیز برطرف شد.

رسانه ها برای عدم برگزاری دورهمی شب یلدا تولید محتوا کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان در خصوص شیوع کرونا اشاره کرد و از اصحاب رسانه استان خواست برای عدم برگزاری دورهمی شب یلدا تولید محتوا مناسب داشته و خطرات دورهمی های خانوادگی که باعث افزایش تعداد مبتلایان کرونا می شود را به اطلاع مردم برسانند.

استاندار ایلام اضافه کرد: اصحاب رسانه با شیوه های خلاقانه خود باید نتایج فاجعه بار برگزاری احتمالی تجمعات خانوادگی در شب یلدا را به عموم مردم اطلاع دهند.

سلیمانی دشتکی با قدردانی از مردم، اصناف و کلیه دستگاه ها اجرایی استان یادآور شد: مردم، اصناف در محدودیت های جدید کرونا بیشترین همکاری را داشته اند که این همکاری باعث شد تعداد بستری کرونا از ۴۷۰ به ۸۰ نفر برسد.

وی اضافه کرد: اجرای دقیق محدودیت ها و ممنوعیت ها و همچنین رعایت دقیق پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم باعث شد شیوع کرونا از نظر ابتلا و بستری بطور نسبی در استان کاهش یابد. 

استاندار ایلام تاکید کرد: تداوم رعایت پروتکل ها و دستورالعمل ها از سوی مردم و اصناف همچنان باید تا قطع کامل زنجیره کرونا ادامه داشته باشند.

سلیمانی دشتکی میزان صعود و نزول کرونا در استان را منوط به همکاری مردم دانست و گفت: چنانچه مردم رعایت کنند روند ابتلا کاهشی و اگر رعایت نکنند میزان مبتلایان، بستری و فوتی کرونا به سرعت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این مطلب که کرونا همچنان خطرناک است، افزود: طی روزهای آخر هفته برخی آرامستان‌های استان شلوغ و مملو از جمعیت است که باید در این خصوص فرمانداران و مدیران شهرستان بیشتر نظارت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha