۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 84147486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو هیات رییسه مجلس: ۹۳ لایحه دولت اعلام وصول شده است

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۳ لایحه دولت از سوی هیات رییسه اعلام وصول و به موقع به کمیسیون‌ها ابلاغ شده، از رییس جمهور خواست لوایحی را که به حل مشکلات مردم کمک می‌کند، ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «احمد امیرآبادی فراهانی» روز سه شنبه پیش از آغاز دستور صحن علنی در واکنش به سخنان روز گذشته رییس جمهور که به عدم رسیدگی مجلس به لوایح دولت تاکیدداشت، گفت: ۹۳ لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شده است که همه این لوایح اعلام وصول و به موقع به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: ۳۱ مورد از لوایح در کمیسیون حقوقی و قضایی در حال بررسی است. حتی بعضی از لوایح که با فوریت به مجلس ارسال شد در دستور کار قرار گرفت و به رغم اینکه همکاران ۵۴ طرح فوریتی در اولویت داشتند، مجلس لوایح فوریتی دولت را رسیدگی کرد که این لوایح به قانون تبدیل شده و ۷ قانون از لوایح دولت نیز ابلاغ شد.

فراهانی ادامه داد: از رییس جمهور خواهش می‌کنیم لوایحی که به مشکلات مردم کمک می‌کند به مجلس ابلاغ کنند. زیرا خود آقای رییس جمهور مجلسی هستند و لوایحی که به حل مشکلات مردم کمک می‌کند به مجلس ابلاغ کنند.

نمایندگان امروز ادامه رسیدگی به جزییات طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاستهای تنظیم بازار را در دستور کار دارند.

 گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد بررسی کیفیت تأمین و توزیع نهاده‌های دامی و بررسی لایحه یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۴) قانون صدور چک مصوب۱۳۵۵ و اصلاحات بعدی آن از دیگر موارد کاری امروز مجلس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha