رشد ۹۰ درصدی استفاده از ابزارهای نظارتی در مجلس یازدهم

تهران-ایرنا- عضو هیات رییسه مجلس یازدهم از رشد ۹۰ درصدی استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس در ۶ ماه نخست فعالیت آن خبر داد و گفت: در این مدت استفاده تقاضای تحقیق و تفحص هم در مقایسه با ۶ ماه نخست مجلس قبل ۱۴۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «حسین علی حاجی دلیگانی» روز سه‌شنبه و در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی مجلس یازدهم توجه بیشتر به موارد نظارتی نسبت به تقنینی است بر همین اساس در ۶ ماه نخست سال جاری در مجلس یازدهم شاهد افزایش چشمگیری به مدت مشابه در مجلس دهم بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال دربخش تذکرات رسمی به رییس جمهور و وزرا در ۶ ماه نخست مجلس یازدهم، یک هزار و ۵۲۰ تذکر کتبی ارائه شده است در حالی که در مجلس دهم در دوه مشابه ۷۹۸ تذکر کتبی در همین موضوع ارائه شده است و حدود ۹۰ درصد استفاده از ابزار نظارتی در مجلس در این بخش رشد داشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس توضیح داد: درخصوص سوال از وزرا، یک هزار و ۱۳۶ سوال در ۶ ماه اول مجلس یازدهم از وزرا انجام شده است که نسبت به مجلس یازدهم و دور مشابه که ۴۹۹ سوال بوده از رشد ۱۲۷ درصدی برخوردار بوده است.

حاجی دلیگانی تاکید کرد: از نظر تحقیق و تفحص در ۶ ماه نخست مجلس یازدهم نیز  ۱۴۸ درصد افزایش نسبت به ۶ ماه نخست مجلس شورای اسلامی در دوره دهم روبه‌رو هستیم.

وی افزود: همچنین بر اساس ماده  ۲۳۵ و ۲۳۸ آیین نامه داخلی مجلس، چهار وزارتخانه گزارش هفت ماه سال ۹۸ و پنج ماه سال ۹۹  و برنامه یک سال آینده را ارائه دادند که این گزارش‌ها در کمیسیون‌های مربوطه در حال رسیدگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha