۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84147974
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هیلاری کلینتون خواستار برچیدن مجمع برگزینندگان شد

تهران-ایرنا- هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و وزیر امورخارجه پیشین آمریکا مخالفت خود را با سازوکار الکترال کالج ها (مجمع برگزینندگان) ابراز کرد و خواستار برچیدن این نظام انتخاباتی و استناد به آرای عمومی در انتخابات آمریکا شد.

به گزارش ایرنا، کلینتون در توئیتی نوشت: بر این باورم که الکترال کالج ها باید برداشته شوند و ما رئیس جمهوری خود را براساس آرای مردمی انتخاب کنیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون به همراه بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا و آندرو کومو فرماندار نیویورک به عنوان بخشی از ۲۹ الکترال نیویورک به حمایت از جو بایدن و معاون او کامالا هریس رای دادند.

در آمریکا هر ایالت متناسب با تعداد سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان خود، حق رای گزینشگر انتخاباتی دارد.

نشست گزینشگران موسوم به الکترال کالج روز دوشنبه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از ایالت ورمونت آغاز شد و سپس ایالت‌های مختلف هم نشست مشابه را در پایتخت ایالتی برگزار کردند.

در نتیجه، جو بایدن نامزد حزب دموکرات با کسب ۳۰۶ رأی گزینشگران انتخاباتی به طور رسمی پیروز رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

با وجود کارشکنی ترامپ و ادعای تقلب در انتخابات به این ترتیب انتظار می رود که  ۶ ژانویه، کنگره آمریکا به طور رسمی پیروزی بایدن را اعلام و در ۲۰ ژانویه، قدرت اجرایی را به او واگذار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha