۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 952
کد خبر: 84148233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰۰ اصله درخت در معابر شهرری هرس شد

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۱
کد خبر: 84148233
۲۵۰۰ اصله درخت در معابر شهرری هرس شد

شهرری ـ ایرنا ـ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت در حاشیه معابر و خیابان های شهرری با هدف آراستگی بصری، حفظ زیبایی و مقاوم‌سازی هرس شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری،  رضا معلم اظهار داشت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه ها از نیمه آذر ماه با اولویت بزرگراه ها و معابر اصلی منطقه آغاز و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت اکالیپتوس، توت، نارون و زبان گنجشک هرس شده است.

وی با بیان اینکه پایش درختان نیازمند هرس در فصل تابستان انجام شده و عملیات هرس از مهمترین فعالیت های اجرایی فضای سبز طی ۶ ماهه دوم سال است، افزود: عملیات پیرایش درختان تاکنون در بزرگراهای شهید رجائی، امام علی (ع)، شهید کریمی و شهید آوینی در قالب حذف شاخه و سرشاخه های خشک و آسیب دیده، قطع شاخه های درختان درگیر با سیم های برق و شاخه هایی که به عنوان موانع دید المان های ترافیکی محسوب می شوند انجام شده است.

معلم با اشاره به ارزشمند بودن ضایعات گیاهی حاصل از عملیات هرس درختان و درختچه ها، بیان کرد: عملیات هرس با استفاده از ادوات و تجهیزات ویژه و اکیپ های کارآزموده انجام می شود و پس از هرس، سرشاخه ها در مرکز دپوی صالح آباد جمع آوری و سپس به منظور تهیه چیپس چوب به سایت آزادشهر منطقه ۱۸ منتقل می شود.

این مسئول با اشاره به اجرای عملیات محافظت زمستانه از درختان و درختچه های گرمسیری، اضافه کرد: با آغاز فصل سرما و برودت هوا و احتمال یخ زدگی درختان و درختچه های گرمسیری، محافظت زمستانه از درختچه هایی نظیر پالم فنیکس، با استفاده از کیسه های نایلونی و کنفی در فضاهای سبز منطقه ۲۰ انجام شد.

معاون خدمات شهری منطقه ۲۰ هرس زمستانه را عامل مهمی در جوان سازی درختان و کنترل آفات و بیماری ها در سال آینده برشمرد و ابراز کرد: هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک، حذف شاخه های بیمار و همچنین آراستگی و تقویت درختان انجام می شود.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha