۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84149998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷ قرارداد برای اجرای طرح یارانه دستمزد در اشنویه تایید شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه گفت: طرح یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم‌برخوردار از اشتغال و بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا درحال اجراست که تاکنون ۶۵ نفر متقاضی ثبت‌نام طرح یارانه دستمزد در این شهرستان بوده و ۳۷ قرارداد تایید شده‌است.

مجنون آموسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف اصلی اجرای این طرح کاهش هزینه بکارگیری نیروهای کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال است و طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه بوده و میزان یارانه دستمزد معادل ۳۰ درصد حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی اضافه کرد: موسسه عامل جهت پرداخت این یارانه‌ها صندوق کارآفرینی امید است  و پرداخت یارانه بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و به کارفرما پرداخت می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشنویه ادامه داد: تاکنون در این شهرستان ۳۷ قراداد تایید، ۱۳ واحد پذیرنده شناسایی و ۵۶ متقاضی شغل اولی نیز ارایه شده‌است.

وی گفت: سه طرح مشوق بیمه‌ای، یارانه دستمزد و طرح کارورزی در این شهرستان در حال اجراست که امیدواریم این طرح‌ها مورد استقبال قرار گیرد.

آموسی اضافه کرد: در طرح مشوق بیمه‌ای کارفرمایانی که از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیرو جذب می‌کنند، به شرط حفظ اشتغال قبلی، از طریق دولت سهم بیمه کارگران پرداخت می‌شود و حداقل مدرک لازم برای بهره‌مندی از این طرح دیپلم است.

وی افزود: در طرح کارورزی نیز که از سال ۱۳۹۶ اجرای آن آغاز شده و در خصوص جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است به ازای جذب هر لیسانس ۵۰۰ هزار تومان، فوق لیسانس ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان  دولت به کارفرمایان به مدت سه ماه پرداخت می‌کند که در این مدت در صورت توافق  کارفرما با کارورز تا ۲۱ ماه قراداد بسته می‌شود و دولت در این مدت سهم ۲۳ درصد بیمه بیکاری سهم کارفرما را پرداخت می‌کند.

سه طرح مشوق بیمه‌ای، یارانه دستمزد و طرح کارورزی جهت حمایت از کارفرمایان هم‌اینک در آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha