استاندار: ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان با ساخت فیلم معرفی شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری این استان با ساخت فیلم معرفی شود که ساخت فیلم «لیپار» در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استان از پشت صحنه فیلم سینمایی لیپار بازدید و ضمن تشکر از عوامل این فیلم سینمایی به معرفی ظرفیت‌های استان تاکید کرد.
کارگردان فیلم لیپار در خصوص ساخت این اثر و ویژگی‌های آن گفت: پیرو نشست‌های مشترکی که با حضور مدیران ارشد سیستان و بلوچستان در بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم‌های سینمایی با رویکرد صحیح به این منطقه برگزار و طرح اولیه فیلمنامه «لیپار» به این بنیاد ارائه شد.

حسین ریگی افزود: پس از بررسی و موافقت با ایده اولیه، با همکاری گروه خلاق طراحی فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی، تیم فیلمنامه‌نویسی شکل گرفت و در یک سفر ۱۰ روزه به منطقه سیستان و بلوچستان  بویژه شهر چابهار به فیلمنامه اولیه رسیدیم و در ادامه،نسخه تکمیلی تایید و بنیاد سینمایی فارابی برای مشارکت در ساخت پروژه آمادگی خود را اعلام کرد.
وی تصریح کرد: این فیلم یک ملو درام اجتماعی با رگه‌هایی عاشقانه و خط اصلی فیلم درباره پنج نوجوان بوده که در یک موقعیت خاص قرار می‌گیرند. 
کارگردان فیلم لیپار بیان کرد: تلاش کرده‌ایم چه در مراحل نگارش فیلمنامه و چه در مراحل ساخت نگاه متفاوتی از سیستان و بلوچستان و مردمانش را ارائه کنیم.
وی بیان کرد: لیپار نخستین فیلم سینمایی سیستان و بلوچستان بوده که از سوی کارگردان بومی استان برخلاف نگاه غالب در سینمای ایران به این استان و با یک نگاه متفاوت و واقع‌گرایانه ساخته شود.

ریگی بر استفاده از هنرمندان بومی سیستان و بلوچستان در پشت و جلوی دوربین این فیلم تاکید کرد و افزود: یکی از وظایف من به عنوان نخستین فیلمساز استان دیده‌شدن فیلم بوده و باید فیلمی بسازم که در سطح ملی و جهانی دیده شود.

وی افزود: بنابراین تلاش می‌کنیم از توان و حضور بازیگران مطرح سینمای ایران در «لیپار» استفاده شود.

به گزارش ایرنا «لیپار»نخستین فیلم بلند سینمایی حسین ریگی و به تهیه‌کنندگی سعید خانی بوده که این روزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چابهار در حال فیلمبرداری است.
 تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری از سوی مهدی سعدی آغاز شده و سازندگان این اثر در تلاش هستند که آن را برای حضور در جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده کنند.
فیلمنامه این فیلم به طور مشترک از سوی حسین ریگی و حسام فرهمندجو نوشته شده است.
«لیپار» تصویرگر چهره تازه‌ و با طراوتی ازسیستان و بلوچستان است و سازندگان این فیلم امیدوارند با همراهی هر چه بیشتر مسوولان بتوانند از موانع و مشکلات مالی این پروژه پیش‌گیری کرده و با ساخت فیلمی درخور شان استان ادای دینی به این خطه انجام دهند.
از جمله بازیگران این فیلم امین میری، محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌ محمدپور، مهران داروزائی، عرشیا سروری مقدم، فاطمه سالاری،یگانه سروری، آرزو تاج‌نیا، سکینه آزادی و فرشته انصاری است.

 از عوامل فیلم لیپار می‌توان به مجری طرح فیلم حسام فرهمندجو، مشاور پروژه امیرحسین علم‌الهدی، مدیر فیلمبرداری مسعود امینی تیرانی، طراح صحنه سیامک احصایی، طراح گریم مرتضی کهزادی، مدیر صدابرداری سید وحید رضویان، طراح لباس آوا صیادی، مدیر تولید حسین فرضی، مشاور لهجه و بازیگردان کودک امین میری، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان منصور میرشکاری، جلوه‌های ویژه میدانی امیر بدری، جلوه‌های ویژه بصری محسن خیر آبادی، دستیار اول فیلمبردار سید مهدی حسینی، مدیر تدارکات نادر اژدری، عکاس مریم تخت‌کشیان، فیلمبردار پشت صحنه علی شهریاری، منشی صحنه الناز کوتی، مشاور مرزبانی عبدالله سارانی، مشاور فرهنگی و بومی ایوب افشار و مشاور رسانه‌ای پروژه دنیا چهرازی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha