جشنواره قصه‌گویی و عکاسی یلدا در اردبیل بصورت مجازی برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل از برگزاری جشنواره یلدا بصورت مجازی در ۲ بخش قصه‌گویی و عکاسی با لحاظ شرایط کرونایی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: کانون این ویژه‌برنامه‌ فرهنگی‌ هنری را با مشارکت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولیدی خود را به ‌صورت مجازی و با هماهنگی مسوولان مراکز فرهنگی هنری به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: جشنواره یلدا در سطح گروه‌های سنی (نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) از طریق ارسال فیلم قصه‌گویی به مدت ۴ تا ۸ دقیقه، برگزار خواهد شد و هدف از آن ترویج یکی از سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات شیرین و به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها است.

احدزاده اضافه کرد: محدودیتی در زمان و انتخاب موضوع قصه وجود ندارد و هدف ترویج فرهنگ "قصه‌گویی" با عنایت به مزیت‌های تربیتی آن و نقش کانون در پرچم‌داری این هنر کهن ایرانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان اردبیل در خصوص بخش عکاسی این جشنواره نیز گفت: این بخش در ۲ سطح اعضا و مربیان و با موضوع یلدا برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌تواند با پنج اثر در جشنواره حضور یابد.

وی گفت: کانون با لحاظ شرایط موجود کرونایی از ظرفیت بستر مجازی و برخط، نهایت استفاده را می‌برد و هدف این است که در دوره گذر از کرونا و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس ضمن حفظ ارتباط با مخاطبان در تقویت مهارت‌های آن‌ها تأثیرگذار باشد و لحظات شیرین و ماندگاری را به ثبت برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha