عملکرد کادر درمان استان مرکزی در مبارزه با کرونا ستودنی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عملکرد مجمع خیران و کادر درمان به خصوص پرستاران مراکز درمانی این استان در مبارزه با ویروس کرونا ستودنی است و این فعالیت‌ها در زمره سرمایه‌های اجتماعی ارزشمند محسوب می‌شود.

آیت‌الله« قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در نشست اعضای هیات امنای بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، افزود: عملکرد کادر درمان به خصوص در ۱۰ ماه اخیربرای خدمت رسانی  به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ، مصداق بارز جهاد در راه خداوند است و آحاد جامعه باید قدردان زحمات این قشر باشند.
وی ادامه داد: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با تمام وجود از کیان و ناموس وطن در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند، امروز نیز کادر درمان در جبهه‌ سلامت و خدمت‌رسانی به ملت کارنانه‌ای درخشان و تحسین‌برانگیز از خود به یادگار گذاشته‌اند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: در فرهنگ دینی و سیره اهل‌بیت(ع) نیز به مقوله سلامت تاکید شده و آحاد جامعه باید در این امر خطیر نقش‌آفرینی کنند.
آیت‌الله دری نجف‌ آبادی با بیان اینکه خدمات کادر درمان به هیچ عنوان با مسایل مادی قابل ارزیابی نیست، اظهار داشت: مردم وظیفه دارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از آمد و شدها و تجمعات غیر ضروری کادر درمان را در قطع زنجیره کرونا حمایت کنند.
وی بیان کرد: مجمع خیران سلامت استان مرکزی نیز در مقابله با ویروس کرونا عملکرد قابل تقدیری داشته و این مهم باید همواره در جامعه جاری باشد.
نماینده ولی فقیه در ایتان مرکزی گفت: تامین دارو و واکسن مورد نیاز دغدغه ‌ای مهم است و نیاز دارد که عزم همگانی و اراده جمعی همه بخش‌ها به ویژه  شرکت های دانش بنیان و مجموعه های توانمند علمی در این کار بیش از پیش باشد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری نمونه ای از  اقدام جهادی و به کارگیری مدیریت صحیح و انقلابی است که با کمک و مشارکت خیران و مردم بهترین خدمات را ارایه می کند و امروز باید الگویی برای سایر کارها باشد.
مدیرعامل مرکز خیریه توانبخشی شبانه‌روزی اراک گفت: خیران سلامت استان مرکزی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف تامین تجهیرات بیمارستانی، تهیه بسته ‌های معیشتی و درمان بیماران ویروس کرونا هزینه کرده‌اند.
«محسن ابدال» افزود:  خیران سلامت استان مرکزی پارسال بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کردند که در جای خود بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: مجمع خیران سلامت استان مرکزی اکنون در تمامی مراکز درمانی استان فعال هستند که این مهم تسهیلگر بخش درمان در بلندمدت خواهد بود. رئیس مجمع خیرین بیمارستان آیت الله خوانساری نیز گفت: عملیات اجرای طرح توسعه این مرکز درمانی اکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.
«محمدمهدی همتی» افزود: طرح ویژه ۶۰ درصد کمک‌های دولتی و ۴۰ درصد حمایت خیران اقدام ارزشمندی از سوی وزارت بهداشت و درمان است که در صورت اجرای آن در استان مرکزی نی‌توان جهش بلندی در راستای تامین و تجهیز مراکز درمانی برداشت.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان دارای ۲۰ بیمارستان فعال با یک هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha