استاندار خراسان رضوی: صنعت حمل و نقل رکن زیربنایی توسعه است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی، صنعت حمل و نقل را اصلی ترین رکن زیربنایی توسعه اقتصادی کشورها دانست.

محمدصادق معتمدیان روز جمعه در پیامی به مناسبت هفته حمل‌ونقل نوشت: راه رسیدن به فرایند توسعه اقتصادی تنها با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان پذیر است، از این رو می‌توان با اطمینان گفت که حمل و نقل یکی از اصلی ترین ارکان زیربنایی کشورهای پیشرفته و درحال توسعه به شمار می‌رود، رکنی که همواره مورد توجه خاص است.

وی افزود: حمل و نقل بخشهای مختلف جوامع را به سوی توسعه پایدار متصل می‌کند و واسطه‌ای میان فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌المللی است. همچنین در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقشی موثر دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های حیاتی دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به مقوله راه ایمن و حمل و نقل سالم است تا هم مسافران به سلامتی به مقصد برسند و هم حمل و نقل به عنوان صنعتی پویا در خدمت اقتصاد جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بدون شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب، تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد، افزود: در رشد و توسعه اقتصاد و تجارت جهانی در مقطع زمانی فعلی و روند گسترش آن نمی‌توان نقش سیستم‌های حمل و نقل در بهینه‌سازی هزینه‌ها، زمان سفر، سرعت جابه‌جایی، ایمنی و سطح خدمات ارائه شده را انکار کرد.

معتمدیان در پیام خود ادامه داد: ایران که روزگار پیش بر مدار جاده ابریشم، پویایی قابل احترامی داشته است امروز هم باید از ظرفیت جاده، بهترین بهره را ببرد. لذا این نیز می‌طلبد تا از ظرفیت رسانه و فعالان رسانه‌ای، به عنوان مهندسان افکار عمومی به خوبی استفاده شود.
وی افزود: ما می‌توانیم ضرورت توجه به جاده را به عنوان یک شاخص مهم توسعه، برای تصمیم سازان و تصمیم گیران، تبیین کنیم تا در برنامه‌ها و بودجه‌بندی‌ها راه را یاری کنند.

استاندار خراسان رضوی در این پیام با بیان اینکه مقوله راه، یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر کشور است که در تراز جهانی هم ارزیابی می‌شود و نمره می‌گیرد و بوسیله آن می‌توان توسعه جهانی کشورها را ارزیابی کرد، ادامه داد: راه در همه جای دنیا یک ظرفیت اقتصادی و اجتماعی است. اما وقتی بخواهیم این ظرفیت را نیک بنگریم خواهیم دید که با حوزه گردشگری نیز ارتباطی بس تنگاتنگ دارد.

وی در ادامه این پیام آورده است: این ظرفیت در شهر و آستان مقدس حضرت علی ‌بن ‌موسی‌الرضا (ع) نیز جایگاه ویژه دارد و می‎‌طلبد برای ایمن‌سازی و توسعه شبکه راه‌های استان گام‌های بلند و محکمی برداریم.

معتمدیان با اشاره به اینکه راه‌هایی که سالانه بیش از ۲۷ میلیون مسافر از آن می‌گذرند، باید به صورت ویژه در برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل بین ارکان مدیریتی استان و رسانه‌های متعهد خراسان رضوی بتوانیم در حوزه راه و ناوگان حمل بار و مسافر آنطور که شایسته و زیبنده استان است گام‌های عملیاتی برداشته و آن‌ها را تحقق بخشیم.

وی در بخش پایانی این پیام آورده است: امروز نیز راه به جاده حفظ عزت ایران اسلامی گره می‌خورد و مردان راه و حمل و نقل سربازان این جبهه مقدس‌ هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha