عراق طرح ویژه تامین امنیت انتخابات آینده را تدوین کرد

بغداد – ایرنا- فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق امروز از تدوین طرح ویژه تامین برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی آینده عراق و جزئیات آن بویژه در مناطق آزادشده از دست گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش ایرنا، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق امروز اعلام کرد: این فرماندهی طرح پیشدستانه ای را در مناطق آزاد شده از دست گروه تروریستی داعش به منظور تامین امنیت برگزاری انتخابات آینده تهیه کرده که شامل استقرار نیروهای امنیتی و افزایش تلاش اطلاعاتی و آرایش نیروها براساس گسترده حوزه های انتخابیه است.

وی افزود: عملیات پیشگیرانه در مناطق کوهستان «حمرین»، «الخانوکه» و جزیره «سامراء» و محدود ماموریت فرماندهی ستاد عملیات الجزیره و فرماندهی ستاد عملیات نینوا و کوهستان «مکحول» انجام شده و شماری از تروریستها کشته شده اند.

الخفاجی که با خبرگزاری عراقی «واع» گفت وگو می کرد، خاطرنشان ساخت: با همکاری با فرماندهان امنیتی شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات فراهم شده و فرماندهی ستاد های عملیات به حمایت از مردم ادامه می دهند.

در همین حال، سرلشکر ستاد «جبار الطائی» فرمانده ستاد عملیات غرب نینوا تصریح کرد که نیروهای امنیتی مسئولیت تامین امنیت جابجایی وسایل و تجهیزات و صندوق های رای گیری و انبارهای اصلی آنها و مراکز اخذ رای در همه استانها از جمله اقلیم کردستان عراق را برعهده دارند.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. رییس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه گذشته قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

رایزنی‌ها و گام‌های زودهنگام احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  نزدیک به دو ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha