۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84154367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موج سوم کرونا با فوت روزانه ۲۶ نفر در آذربایجان‌غربی پایان یافت

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به پایان خیز سوم کرونا در روزهای پایانی آذرماه جاری گفت: این موج، خطرناک‌ترین خیز از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ بود که موجب فوت روزانه ۲۶ بیمار در استان شد.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این موج که از ۲۷ شهریور  آغاز شده و در ۱۷ آذر پایان یافت و ۸۲ روز به طول انجامید، روزانه به طور متوسط ۲۱۴ نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: میانگین سنی افراد بستری مثبت طی این موج در آذربایجان غربی، ۵۷ سال و میانگین سنی افراد فوت شده مثبت، ۶۷ سال بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی درباره موج اول بیماری در استان نیز اظهار کرد: این موج، از هشتم فروردین آغاز شد، در ۲۵ اردیبهشت پایان یافت و ۴۹ روز طول کشید.

وی ادامه داد: در این مدت میانگین بیمار بستری در روز ۶۹ بیمار بود و به طور متوسط سه بیمار در روز فوت شد.

دکتر آقازاده درخصوص موج دوم بیماری کووید ۱۹ هم بیان کرد: این موج که بین روزهای ۱۸ خرداد تا ۲۲ مرداد بود و ۶۷ روز طول کشید، میانگین بیمار بستری در روز ۱۲۰ بیمار و متوسط فوتی روزانه، هشت نفر بود.

وی گفت: مدت پایداری موج سوم شیوع کرونا در آذربایجان غربی ۶۷ درصد بیشتر از موج اول و ۲۲ درصد بیشتر از موج دوم بود که انرژی بیشتری از کادر درمان گرفت.

وی افزود: تعداد بیماران و فوتی ها نیز در موج سوم شیوع کرونا در آذربایجان غربی نسبت به موج اول به ترتیب ۳.۱ و ۸.۷ برابر بود.

به گزارش ایرنا، موج سوم کرونا طی روزهای پایانی آذر امسال با اجرای محدودیت های کرونایی ۲ هفته ای در ابتدای این ماه و همچنین همراهی مردم، فروکش کرد ولی کارشناسان هرلحظه از احتمال آغاز موج چهارم شیوع کرونا در صورت سهل انگاری مردم خبر می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha