۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84154429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: واکسن چینی کرونا ایمنی مطلوبی دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبر: 84154429
پکن: واکسن چینی کرونا ایمنی مطلوبی دارد

تهران- ایرنا- رئیس تیم تحقیق و توسعه واکسن کرونا چین اعلام کرد تزریق بیش از یک میلیون دوز از واکسن کرونا ساخت این کشور به گروه های پر خطر نشان می دهد که واکسن چینی کرونا ایمنی مطلوبی دارد.

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، «جنگ ییشین» روز یکشنبه در پکن افزود: نظارت دقیق بر عوارض جانبی و پیگیری های پس از آن، نشان می دهد که واکنش جانبی جدی تا کنون در میان کسانی که از این واکسن استفاده کرده اند مشاهده نشده است و این به معنای آن است که به طور کلی واکسن ما از ایمنی مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: در عین حال، آزمایش های بالینی فاز سوم در خارج از چین نیز روند مطلوبی دارد و مطالعات مربوطه، خطرات جدی ایمنی ناشی از واکسن را نشان نمی دهد.

گزارش ها حاکی است واکسن کرونا تولید شرکت «سینوفارم» چین در امارات متحده عربی و بحرین برای استفاده اضطراری مورد تایید قرار گرفته است.

فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن که در خارج از چین انجام شده، نشان می دهد که اثربخشی آن به ۸۶ درصد می رسد و تبدیل آنتی بادی خنثی کننده ۹۹ درصد است و می تواند ۱۰۰ درصد از تبدیل علائم خفیف بیماری کرونا به علائم وخیم جلوگیری کند.

در عین حال فاز سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا دیگر شرکت های چینی مانند «سینواک» و «کانسینو» نیز در کشورهایی مانند پرو، آرژانتین، مصر و برزیل در حال انجام است.

مسئول بخش کنترل بیماری های کمیسیون ملی بهداشت چین هم گفت: با توجه به ایمن بودن واکسن های چین،  عملیات واکسیناسیون کرونا در میان جمعیت کلیدی انجام و گسترش خواهد یافت.

"کوی گانگ" با اشاره به اینکه گروه های پرخطر زمستان و بهار امسال واکسینه می شوند افزود: واکسیناسیون در چین دو مرحله ای است در مرحله نخست گروه های اولویت دار از جمله افرادی که با محصولات زنجیره ای سرد وارداتی و کسانی که در بخش هایی مانند بازرسی بندر و قرنطینه، هواپیماها، حمل و نقل عمومی، بازارهای روز و حوزه پزشکی کار می کنند واکسینه می شوند.

او گفت: برنامه واکسیناسیون همچنین شامل افرادی است که قصد کار یا تحصیل در کشورها و مناطق پر خطر از نظر ابتلا به ویروس کرونا را دارند می شود.

کوی اظهار کرد: این کار کمک می کند فشار بر چین برای جلوگیری و کنترل موارد وارد شده کرونا کاهش یابد و خطرات شیوع داخلی اپیدمی هم کمتر شود.

متخصصان تاکید می کنند پس از دریافت واکسن کرونا، همچنان باید به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی پایبند بود و ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها را فراموش نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha