۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84154435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجلیل از پرستاران نمونه سردشت و اخبارکوتاه دیگر از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- تجلیل از پرستاران نمونه سردشتی به مناسبت میلاد اسوه صبر و ایستادگی حضرت زینب (س) و روز پرستار، برگزاری مانور اصلاح ولتاژ شبکه برق در این شهرستان و آتش گرفتن چهار دستگاه ماشین سواری و کشاورزی در روستای "بیگ اویسی" بوکان از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان غربی است.

فرماندار سردشت روز یکشنبه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه این شهرستان اظهار داشت: به برکت این روز و به پاس تلاش پرستاران و کادر درمان وضعیت ما نسبت به شرایط سخت کرونایی بهتر از قبل شده است.

اقصی نخشی‌پور افزود: با تمام هجمه‌ها، محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در کشور ما وجود دارد، به مدد الهی و تلاش و ایثار کادر پزشکی و درمان، همراهی مردم و اعتماد مردم به مسوولان، درخصوص پیشگیری و مقابله با کرونا موفق عمل شده است.

وی با بیان اینکه، پرستاری رکن اصلی درمان است، اضافه کرد: موفقیت کادر مراقبت و درمان در گرو حرفه پرستاری بوده و انگیزه و عاملی اثرگذار در روند بهبودی بیمار است.

در این مراسم از ۱۰ پرستار نمونه تقدیر شد.

مانور اصلاح ولتاژ شبکه برق در سردشت برگزار شد

فرماندار سردشت اظهار داشت: این مانور با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، اصلاح ولتاژ مشترکان، کاهش خاموشی‌های ناخواسته و افزایش رضایتمندی مردم با محوریت رفع ضعف ولتاژ شبکه با هزینه ۲ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال انجام گرفت.

نخشی پور افزود: در این مانور ۱۸ نفر از تکنسین ها و مهندسان برق شهرستان طی ۲ روز توانستند در سریعترین زمان ممکن برنامه‌های پیش‌بینی شده را به صورت ضربتی انجام دهند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت برق شهرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان  سردشت مرزی و دارای مناطق سخت گذر فراوان و دور از مرکز است اما با این وجود دارای ضریب برخورداری ۹۹.۹  درصد از برق با ۴۹ هزار مشترک شهری و ۲۳ هزار مشترک روستایی است.

فرماندار سردشت گفت:  در این شهرستان در خصوص برق رسانی و تامین آن هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و اقداماتی که انجام می‌گیرد فقط در جهت اصلاح، تقویت شبکه و نگهداری آن است که برگزاری این چنین مانورهایی فرصتی مغتنمی در این راستا است.

آتش گرفتن چهار دستگاه ماشین سواری و کشاورزی در روستای "بیگ اویسی"بوکان

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: چهار دستگاه خودرو سواری و کشاورزی در روستای "بیگ اویسی" از توابع بخش مرکزی شهرستان سقز طعمه حریق شد.

سیدفواد هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از تماس با سامانه ۱۲۵ و پس از اطلاع و تماس از روستای "بیگ اویسی" مبنی بر آتش‌سوزی، بلافاصله یک تیم از آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۳ این سازمان به محل اعزام و پس از گذشت دقایقی به علت شدت آتش سوزی یک تیم دیگر نیز از آتش نشانان ایستگاه شماره یک این سازمان نیز برای کمک به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از ۲ ساعت مبارزه با حلقه‌های آتش، توانستند حریق را خاموش کنند اما متاسفانه در این حادثه یک دستگاه خودرو" پژو پارس" و یک دستگاه "تراکتور" بصورت کامل در آتش سوخت.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان خسارت وارده را بیش از چهار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر این ماشین‌آلات، به یک دستگاه سه‌چرخه خسارت ۵۰ درصدی وارد شد و یک دستگاه خودرو سواری سمند نیز که در این مکان پارک شده بودند خسارت جزیی وارد شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات هفت نفر آتش نشان حضور داشتند و در مدت ۲ ساعت آتش را مهار و ۹ هزار لیتر آب نیز مصرف شد.

روستای بیگ اویسی از توابع بخش مرکزی شهرستان سقز است که به دلیل مسافت کوتاه با شهرستان بوکان و جلوگیری از خسارت بیشتر آتش‌نشانان بوکان به روستا اعزام شدند.

روستای بیگ اویسی در محور بوکان سقز ( بخش مرکزی سقز و دهستان ترجان) قرار دارد و در محدوده جغرافیایی شهرستان سقز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha