۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84154557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصر، اردن و فلسطین خواستار اقدام بین‌المللی علیه صهیونیستها شدند

تهران - ایرنا - وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین دیشب (شنبه شب) در نشست مشترک در قاهره بر لزوم اتخاذ مواضع بین‌المللی جهت مقابله با اقدامات غیرقانونی رژیم صهونیستی به ویژه سیاست شهرک‌سازی و انهدام خانه‌های فلسطینیان و مصادره زمین‌های آنان تاکید کردند.

به گزارش امروز روزنامه "رای الیوم " چاپ لندن، «سامح شکری»، «أیمن الصفدی» و «ریاض المالکی» وزرای خارجه مصر، اردن و فلسطین که به منظور هماهنگ کردن مواضع و تبادل دیدگاه در ارتباط با تحولات و مسائل منطقه‌ای و در راس آنها موضوع فلسطین نشستی در قاهره برگزار کرده و نسبت به خطرات اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در سرزمینهای فلسطینی هشدار دادند.

وزیران خارجه مصر، اردن و فلسطین همچنین اقدامات صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی فلسطین را " غیرقانونی ، ناقض قوانین بین‌المللی و برهم زننده راه حل تشکیل دو کشور مستقل و عامل از بین رفتن فرصت دستیابی به یک صلح عادلانه فراگیر " برشمردند.

شکری، الصفدی و المالکی بر عمق روابط میان سه کشور و لزوم پیشبرد آنها در تمامی زمینه‌ها و ادامه اتخاذ مواضع هماهنگ در ارتباط با مسائل منطقه تاکید کردند که به سود منافع مشترک و مسائل جهان عرب و تقویت امنیت و ثبات در منطقه است.

آنان همچنین بر محوری بودن موضوع فلسطین و بر لزوم تحقق یافتن قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ و طرح صلح اعراب و انجام مذاکره به عنوان تنها راه تحقق صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای تمامیت ارضی و جغرافیای به هم پیوسته در درون قلمرو مرزهای ترسیم شده در ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس تاکید کردند.

رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر به ویژه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اقدامات خرابکارانه خود را در سرزمینهای فلسطینی افزایش داده و علاوه بر احداث شهرکهای صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان را در اولویت قرار داده است.

۱۴۸۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha