۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84154820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه خبر کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84154820
سه خبر کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- شناسایی و دستگیری عاملان سریالی قطع شبانه درختان سطح شهر، کشف و ضبط لوازم قاچاق آرایشی در یکی از محورهای مهاباد و برخورد با ۱۳ شکارچی و صیاد متخلف در اشنویه از جمله اخبار ۲۴ ساعت گذشته در این ۲ شهرستان است.

سرپرست واحد فضای سبز شهرداری مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی درج اخباری مبنی بر قطع شبانه درختان سطح شهر در فضای مجازی و نیز ارسال گزارش‌های مردمی، همکاران واحد فضای سبز و ستاد اجرائیات، با افزایش گشت‌های شبانه موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفردر حین بریدن درختان خیابان شدند.

سردار کریمی ادامه داد: پس از شناسایی عاملان این کار، یک دستگاه خودرو سایپا و یک اره برقی نیز توسط همکاران از متخلفان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این افراد به صورت شبانه اقدام به قطع و جمع‌آوری درختان می‌کردند، اضافه کرد: سودجویان درختان را در قبال دریافت مبالغ ناچیز و برای سود شخصی به فروش می‌رساندند.

کریمی با اشاره به اینکه این افراد هم‌اکنون در اختیار مراجع قضایی هستند، تاکید: باتوجه به اینکه فضای سبز و درختان سطح شهر به منزله شریان حیاتی شهر هستند از شهروندان درخواست می‌کنیم در حفظ و صیانت از این سرمایه‌ها، شهرداری را یاری دهند.

طبق ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی، هر کس درختان موضوع ماده ۱ قانون گسترش فضای سبز را عالما و عامدا و بر خلاف قانون مذکور قطع یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد، علاوه بر جبران خسارت وارده، حسب مورد به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال یا جزای نقدی از سه میلیون تا ۱۸ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

محموله لوازم قاچاق در مهاباد کشف شد

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف لوازم قاچاق به ارزش ۸۰ میلیون ریال از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد، گفت: ماموران ایست بازرسی "دارلک" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری، مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۳۲ دستگاه سشوار خارجی و ۲۶۴ ثوب البسه خارجی قاچاق کشف شده که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالای مکشوفه ۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

۱۳ شکارچی و صیاد متخلف در اشنویه دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: با تلاش و همت ماموران یگان حفاظت این اداره طی یک ماه گذشته، ۱۳ مورد تخلفات شکار و صید در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کریم خضری اظهار داشت: در برخورد با این تخلفات چهار قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و ضبط شد و تعدادی ادوات صید و شکار نیز توقیف شده ‌است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه ادامه داد: در جریان این تخلفات ۳۱ سر خرگوش وحشی و ۲۶ قطعه کبک نیز از متخلفان کشف و جرایم آنها از متخلفان مطالبه شده است.

خضری گفت: بنا به دلایلی از قبیل احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان و به منظور احیای زیست گونه‌های حیات وحش و امکان تنفس زیستی و با در نظر گرفتن وضعیت و توان اکولوژیکی و حفظ تنوع زیستی در سال جاری پروانه شکار و صید صادر نشده‌است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌ها به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha