بیش از ۲۰ هزار نفر در بوکان‌ از خدمات طرح "ناظران سلامت" بهره‌مند شدند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر بوکان گفت: در قالب اجرای طرح "ناظران سلامت"، بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس کرونا آگاه شدند.

انور بیادار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همزمان با اعمال محدودیت‌های کرونایی با تشویق عموم شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط هلال احمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ۱۶ تیم در قالب هشت تیم نظارتی و مراقبتی که پیشتر آموزش‌های لازم را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دریافت کرده بودند، در سطح شهر فعالیت داشته و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شهروندان و واحدهای مختلف صنفی نظارت داشته و تذکرات لازم را به آنان ارایه دادند.

رییس هلال احمر بوکان اضافه کرد: طی ۲۱ روز از آغاز فعالیت ناظران سلامت در این شهرستان ۶ هزار و ۷۹۶ مکان صنفی و تجاری تحت پوشش قرار گرفته و تذکرات لازم به آنان داده شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ نفر ساعت در اجرای این طرح فعالیت داشتند، افزود: امدادگران هلال احمر در بخش نظارتی با استفاده از چک‌لیست‌های موجود، در هر محله بر فعالیت اصناف مختلف نظارت کرده و در بخش مراقبتی نیز آموزش‌های لازم را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و خانواده‌های آنان ارایه می‌کنند.

"بیادار" با اشاره به اینکه این طرح در مقاطع مختلف و براساس پیشرفت و شیوع بیماری تا پایان فصل زمستان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی هدف دیگر جمعیت هلال احمر بوکان از اجرای این طرح در میان اصناف است.

طرح‌ ناظران و ‎آمران سلامت در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی و تعامل آنان جهت مقابله با ‎شیوع بیشتر ویروس کرونا ‌و همچنین دستور رییس جمعیت هلال احمر مبنی بر استفاده از نیروهای داوطلب جوانان و امدادگران علاقه‌مند با هدف دعوت مردم به ‎رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

هلال احمر بوکان دارای بیش از ۱۰۰ امدادگر آموزش دیده تخصصی در حوزه امداد و نجات، جاده‌ای، کوهستان، سیلاب و اسکان اضطراری است؛ علاوه بر این ۵۰۰ نفر امدادگر، ۵۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر عضو سازمان جوانان در هلال احمر فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha