روزنامه‌های شیراز و توجه عمده به مسائل اقتصادی و اجتماعی

شیراز- ایرنا- هشت روزنامه ‌چاپ شیراز روز دوشنبه با تیتر و عناوینی از موضوعات مختلف نوشتند که بیشترین موضوع به مسائل اقتصادی و اجتماعی اختصاص دارد.

در مطالب یادداشت‌ها و تحلیل‌های این روزنامه‌ها به میوه فروشی یا طلافروشی، بازار پارچه در قبضه چین، تراژدی تلخ مسکن، دغدغه های یک پرستار ورزشکار و غیره پرداخته شده است.

روزنامه سبحان در یادداشتی به قلم لیلا غضنفری با عنوان میوه‌فروشی یا طلا فروشی نوشته است:  هیچ هم‌خوانی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد و دیگر این بهانه‌ها نمی‌تواند دلیلی برای افزایش بیش از ۴۰ تا ۷۰ درصدی قیمت‌ها طی دو روز انتهای پاییز سال ۹۹ به شمار رود.
در ادامه این یادداشت بیان شده است: شب یلدا بهانه‌ بود که بازار قیمت‌ها سیر صعودی را به خود بگیرد، با وجود آنکه در آستانه یلدای امسال رییس اتحادیه‌های مختلف از عدم استقبال مردم از خرید اقلام مرتبط با کرونا صحبت می‌کردند اما تنها یک روز به طولانی‌ترین شب سال به یکباره اجناس آنچنان دچار افزایش قیمت شدند که هوش از سر عقل هر خریداری می‌پرید.
روزنامه افسانه دیگر روزنامه شیراز نیز در گزارشی با عنوان پارچه در قبضه چین، به مشکلات صنف نساجی و پوشاک در شرایط همه‌گیری کرونا در شیراز پرداخته است. در بخشی از این گزارش به نقل از رییس صنف پارچه فروشان شیراز بیان شده است: قیمت پارچه چینی یک چهار پارچه ایرانی است و مردم به دلیل شرایط اقتصادی خرید آن را به تولید داخلی ترجیح می دهند.
روزنامه خبر جنوب یکی دیگر از روزنامه‌های شیراز نیز در گزارشی با عنوان تراژدی تلخ مسکن به افزایش بی‌رویه قیمت ملک و املاک در نقاط مختلف شیراز پرداخته و به تولید مسکن استیجاری توسط شهرداری‌ها به عنوان نسخه جهانی برای تعدیل قیمت‌ها اشاره کرده است.
روزنامه عصر مردم نیز تیتر صفحه نخست خود را با تیتر "پرستاران ما کار بزرگی در دوران کرونا انجام دادند" به نقل از رهبر معظم انقلاب منتشر کرده است. این روزنامه به دغدغه‌های یک پرستار ورزشکار پرداخته است.
روزنامه شیراز نوین نیز تیتر صفحه نخست خود را با عنوان "جاده‌های روستایی بر مدار عمران" منتشر کرده و به تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با سازمان بسیج سازندگی فارس در این زمینه پرداخته است.
روزنامه طلوع دیگر روزنامه شهر شیراز نیز خبر کلاهبرداری میلیونی دعانویس قمی با حلقه مشکلات مردم را تحلیل کرده و در بخشی از این تحلیل نوشته است: برای از میان رفتن خرافه و ناآگاهی در نخستین گام باید به سمت و سوی ارتقا بخشیدن سطح سواد جامعه در زمینه‌های باورهای خالص و ناب و همچنین بهداشت و سلامتی برویم و مراقب و مواظب تریبون‌های رسمی باشیم.
روزنامه تماشا دیگر روزنامه شهر شیراز هم در صفحه نخست خود در مطلبی با تیتر"تجلیل از فرشتگان نجات بیماران" به مراسم روز پرستار و میلاد حضرت زینب(س) که با حضور مسوولان استان فارس برگزار شد، پرداخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha