۱ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84156262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اولین بیمار مبتلا به نوع جدید کرونا در ایتالیا شناسایی شد

تهران-ایرنا- مقام های وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کردند که این کشور اولین بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر به نقل از وزارت بهداشت ایتالیا در روز شنبه گفت بیمار شناسایی شده مبتلا به همان ویروسی است که در بریتانیا کشف شده است.

این گزارش افزود: این بیمار و همسرش  چند روز پیش با هواپیما از انگلیس وارد رم شدند و اکنون در قرنطینه بسر می برند.

همسایگان اروپایی بریتانیا روز شنبه و همزمان با به صدا در آمدن زنگ هشدار درباره گسترش نوع جدیدی از ویروس کرونا که شمار مبتلایان را در این کشور افزایش داده است، مرزهای خود را به روی انگلیس بستند.

پیشتر روزنامه گاردین انگلیس نوشت: در اروپا تاکنون کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئیس، پرتغال، بلژیک، اتریش، بلغارستان، دانمارک، ایرلند، فنلاند، رومانی، سوئد، کرواسی، هلند و لهستان اعلام کرده اند از اواخر روز یکشنبه پروازهایشان را از مقصد انگلیس متوقف می‌کنند.

همچنین در پی شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، منطقه ویژه اداری هنگ کنگ چین پروازهای مسافری از این کشور اروپایی را لغو کرد.

افزایش نگرانی‌ها از شیوع شدیدتر کرونا به دنبال کشف ویروس جدید در انگلیس، برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله آرژانتین، کلمبیا، شیلی و پرو را مجبور کرده پروازهای ورودی و بالعکس از انگلیس را به حالت تعلیق درآوردند.

دولت انگلیس در پی شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا، محدودیت‌ها در این کشور را تشدید کرده است. سرعت بالای شیوع این ویروس باعث شد تا نخست وزیر انگلیس پس از جلسه اضطراری با اعضای دولت، سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور را به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، افزایش دهد.

بوریس جانسون با ایراد سخنانی از دفتر نخست وزیری اعلام کرد که از بامداد یکشنبه، لندن و تمام مناطق جنوب شرق که در سطح سوم محدودیت‌های کرونایی قرار دارند، وارد سطح چهارم خواهند شد.

این سطح، مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ همچنین تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند، قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که شیوع گونه جهش‌یافته و جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha