۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 2065
کد خبر: 84156636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ بخش جدید به شهرستان قوچان خراسان رضوی افزوده شد

مشهد- ایرنا- فرماندار قوچان گفت: بر اساس تقسیمات کشوری و تصویب هیات دولت ۲ دهستان در شهرستان قوچان به بخش تبدیل شد.

عباس رضازاده مقدم روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده از سال ۹۵ و پیشنهاد تبدیل چند دهستان در شهرستان قوچان به بخش، با توجه به اینکه در سال گذشته به دلیل برگزاری انتخابات تمامی امور مربوط به تقسیمات کشوری متوقف ‌شده بود، ادامه پیگیری‌ها به سال جاری موکول و توسط نماینده فعلی از سر گرفته شد که دو دهستان قوچان عتیق و دوغایی با مصوبه دولت به بخش ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ این مصوبه اقدامات لازم بر اساس قانون برای این دو بخش انجام خواهد شد، ادامه داد: بر اساس پیشنهادات ارائه ‌شده و مصوبات هیات دولت، دهستان قوچان عتیق به بخش آساک و دهستان دوغایی به بخش آبکوه تبدیل شده است.  

فرماندار قوچان گفت: بخش آبکوه با هزار و ۱۵۶ کیلومتر وسعت جمعیتی بالغ ‌بر هشت هزار و ۷۸۸ خانوار و ۱۹ هزار و ۶۸۱ نفر به ۲ دهستان بهار با وسعت ۶۲۷ کیلومترمربع و دهستان دوغایی با ۵۳۰ کیلومترمربع وسعت تقسیم شد.

وی افزود: در این بخش ۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار ، ۱۸ روستای زیر ۲۰ خانوار و ۳۹ روستای بدون سکنه وجود دارد.

رضازاده مقدم با بیان اینکه بخش آساک نیز با وسعت ۶۴۱ کیلومترمربع بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال ۹۵ دارای هشت هزار و ۴۸۲ خانوار و ۳۰  هزار و ۶۲۸ نفر جمعیت است ادامه داد: این بخش نیز با ۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار به دو دهستان یزدان‌آباد با وسعت ۲۶۶ کیلومترمربع و دهستان قوچان عتیق با ۳۷۵ کیلومترمربع وسعت تقسیم شد.

وی گفت: بر اساس مقررات تقسیمات کشوری روستاهایی که در مراکز بخش باشند باید به شهر تبدیل شوند که دو روستای شهرکهنه برای بخش آساک و روستای آلماجق برای بخش آبکوه به شهر تبدیل می‌شود.

شهرستان قوچان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و باجگیران و پنج دهستان سودلانه، شیرین دره، قوچان عتیق، دوغایی و دولتخانه بود که بر اساس تقسیمات جدید به چهار بخش و هفت دهستان تبدیل شد.

این شهرستان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha