بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی در کرمانشاه اقدام می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی اعلام کرد که این بنیاد برای محرومیت زدایی در شهرستان سرپل‌ذهاب و بخش فیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه ۸۶ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری عصر سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی کرمانشاه که با حضور رییس بنیاد مستضعفان در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: از این میزان اعتبار تاکنون ۶۱ میلیارد پروژه در سرپل‌ذهاب تعریف شده که ۹ میلیارد آن به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در حال اجرا و در حال برنامه ریزی برای آغاز فعالیت های اجرایی است.
وی افزود: علاوه بر این، پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با سود ۲.۴ درصد برای شهرستان سرپل ذهاب درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل بنیاد علوی گفت: در بخش فیروزآباد کرمانشاه هم تاکنون ۲۵ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده ایم و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای این بخش درنظر گرفته شده است.
منصوری عنوان کرد: بنیاد علوی در هر استان تنها یک مرکز را به عنوان هدف محرومیت زدایی انتخاب می کند اما در کرمانشاه با توجه به حجم بالای محرومیت فیروزآباد این بخش نیز در کنار شهرستان سرپل ذهاب مطرح شد.
وی اعلام کرد: علاوه بر اقدام در بخش فیروز اباد و شهرستان سرپل ذهاب بنیاد علوی اقدامات عمومی را نیز در استان کرمانشاه در دستور کار دارد.
مدیرعامل بنیاد علوی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای کمک به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده که بخشی بصورت مستقیم در اختیار گروه های جهادی و مردمی قرار گرفته و بخشی هم از طریق دستگاه های اجرایی به استان اختصاص پیدا کرده است.
منصوری عنوان کرد: برای تامین ۴۵۳ واحد مسکونی برای خانوارهای نیازمند دارای حداقل ۲ معلول در استان هم ۵.۳ میلیارد تومان تاکنون کمک شده است.