تلاش بنیاد برکت برای رفع محرومیت بخش فیروزآباد کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- شهردار «هلشی» مرکز بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد برکت وابسته به بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت این بخش پروژه‌های عمرانی و تفریحی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سهراب کریمی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بخش فیروزآباد با ۳۰ هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین و محروم‌ترین بخش‌های استان کرمانشاه است، مرکزیت این بخش شهر هلشی است که از سال ۸۱ به شهر تبدیل شد.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی شهرداری هلشی جذب سرمایه و درآمد پایدار است.

شهردار هلشی عنوان کرد: به دلیل موقعیت راهبردی و بن‌بست بودن این منطقه، هیچ سرمایه‌گذاری از سال ۸۱ تاکنون در آن سرمایه گذاری نکرده است.

وی یادآور شد: از نیمه اول سال ۱۴۰۰ رایزنی‌ها با بنیاد علوی که زیرمجموعه ای از بنیاد مستضعفان محسوب است انجام دادیم، نیازها و کمبودهای خود را شرح دادیم و سرانجام برای اولین بار در ۲۱ سال گذشته با تایید «پرویز فتاح» رییس بنیاد مستضعفان مقرر شد سرمایه گذاری در شهر هلشی به صورت پروژه های شهرسازی و معماری شهری بدون هزینه ای برای شهرداری صورت گیرد.

کریمی اضافه کرد: پروژه‌ها در سه بخش ساماندهی معابر و پیاده‌روهای کل شهر به مساحت حداقل ۱۰ هزار متر مربع، تعویض و اصلاح جداول شهر و تجهیز ‍و ساماندهی سه بوستان بزرگ شهر هلشی تعیین شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها هم اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و ۲۹ فروردین ماه پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

محرومیت زدایی بنیاد علوی در ۵۰ منطقه محروم کشور

مسوول بنیاد علوی در بخش فیروزآباد نیز در این نشست خبری گفت: بنیاد علوی بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم است. هم اکنون بیش از ۵۰ منطقه محروم در کل کشور شناسایی شده که بنیاد علوی در حال محرومیت زدایی در این مناطق است.

حجت الاسلام «امین سلیمی» افزود: منطقه فیروزآباد دارای سه دهستان سرفیروزآباد، جلالوند و عثمان وند است که بنیاد علوی در چهار زمینه عمران و زیرساخت، اقتصاد و اشتغال، فرهنگی و سلامت در این مناطق در حال خدمت است.

وی اضافه کرد: در بحث عمرانی از دی ماه سال ۱۳۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی این بخش هزینه شده است که اولویت اول ما آبرسانی در منطقه بود.

هم اکنون بیش از ۴۰ روستای بخش فیروزآباد دسترسی به آب آشامیدنی ندارند و با تانکرهای بنیاد برکت آبرسانی می‌شوند.
مسوول بنیاد علوی در منطقه فیروزآباد در ادامه گفت: در بخش اشتغال هم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات تخصیص داده شده و حداقل ۹۰ نفر در منطقه شاغل شده‌اند و اشتغال‌های ایجاد شده کلیدی برای منطقه بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از هشت هزار راس دام بخش فیروزآباد زیرپوشش واکسیناسیون، درمان و کارشناسی بنیاد علوی قرار گرفت و در بحث کشاورزی نیز در ۲ سال گذشته بیش از ۸۰۰ هکتار کشت نخود و ۴۰۰ هکنار گیاهان دارویی مورد حمایت قرار گرفت.

حجت الاسلام سلیمی عنوان کرد: در بخش فرهنگی هم بیش از ۱۸۰ جهیزیه به نوعروسان فیروزآباد تحویل داده شد و در سفر رییس بنیاد مستضعفان هم ۲۳۰ جهیزیه دیگر تهیه و به نوعروسان تحویل داده شد و در بحث سلامت هم «طرح گل‌های صالح» اجرا شد که در این طرح تمام مادران باردار و شیرده فیروزآباد شناسایی شدند.

وی در پایان گفت: همچنین بیش از هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مادران شیرده و باردار بخش فیروزآباد تخصیص داده شد.

تلاش بنیاد برکت برای رفع محرومیت بخش فیروزآباد کرمانشاه

معاون عمرانی بنیاد علوی بخش فیروزآباد نیز گفت: در هیچ نقطه ای از ایران در مناطق شهری توسط بنیاد علوی پروژه ای صورت نگرفته است اما با پیگیری‌های ۱۴ ماهه توانستیم این کار را در شهر هلشی انجام دهیم.

«سجاد نوری» افزود: مبلغ پایه پروژه رقمی حدود پنج تا ۶ میلیارد تومان است که پس از مناقصه مقدار دقیق آن مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۳۴ میلیارد تومان پروژه فعال در منطقه فیروزآباد در بخش زیرساخت، عمرانی، فرهنگی و اشتغال وجود دارد.

معاون عمرانی بنیاد علوی در بخش فیروزآباد اظهار داشت: قنات سراب این بخش با ۱۳۰۰ سال قدمت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان لایروبی شد که این پروژه حدود ۹۰ هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش پروژه آبرسانی ماهیدشت به فیروزآباد ۲۵ روز دیگر به اتمام خواهد رسید و این پروژه آب شرب ۳۹ روستای منطقه را تامین خوااهد داد. در این پروژه بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و اداره آبفا همکاری دارند که سهم بنیاد ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار است.

نوری یادآور شد: در سال گذشته بیشترین واحد تکمیل شده روستایی در سطح استان را تحویل دادیم. در بخش روستایی ۲۷۵ مسکن به مردم تحویل دادیم. سهمیه استان همین مقدار بود که توانستیم ۱۰۰ درصد مسکن تحصیصی را بسازیم.

وی ادعا کرد: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از پروژه‌های بنیاد برکت در منطقه فیروزآباد به دلیل همکاری نکردن بعضی از ادارات که بهره‌بردار پروژه هستند در حال لغو شدن است.

معاون عمرانی بنیاد علوی فیروزآباد در پایان گفت: راه و شهرسازی، آبفا و ورزش و جوانان از اداراتی هستند که در این زمینه سنگ‌اندازی می‌کنند. نامه‌نگاری‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات با مقامات ارشد استان انجام شده و در تلاشیم این مشکلات مرتفع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha