این سیستمهای سازمانی جدید از مجموعههای مستقلی برخوردار است که بخشهای خاص را به انجام مجموعهای از وظایف قادر میسازد. به این ترتیب میتوان نقش بزرگتری در شرکتهای مدرن برای آنها در نظر گرفت. CRM نام یکی از نرمافزارهای مشهور در این زمینه است که در این مقاله به بیان نکاتی در مورد این نرم افزار و مزایای آن میپردازیم.
نرم افزار CRM چیست و چه کاربردی دارد؟
در محیط کاملاً تلفیقی فناوری اطلاعات امروز، نرمافزارهای سازمانی باید به طور منسجم و یکپارچه با تمام نرمافزارهای دیگر یک شرکت کار کنند، بنابراین میتوان برای نرمافزارهای سازمانی ارزش بیشتری در نظر گرفت. به همین دلیل سازمانها برای بهبود محیط IT خود باید اقدامات استراتژیک انجام دهند تا برنامههای اساسی که مد نظر دارند در استراتژی جدید و مدرن روز پیادهسازی شود. یکی از بهترین نرمافزارهای استراتژیک CRM است.
این نرم افزار یک استراتژی و ابزار ویژه نرم افزاری است که برای پیادهسازی استراتژیهای مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار میگیرد و میتواند باعث افزایش فروش، جذب مشتری و بهبود در تعامل میان مشتری و سازمان باشد.
در واقع CRM مخفف عبارت (Customer Relationship Management) به معنای بهبود روابط با مشتری است. با استفاده از این نرمافزار سازمان امکان مدیریت فرآیندهای سازمانی، فروش، بازاریابی، مالی و حسابداری را خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر، لطفا از این سایت بازدید کنید CRM چیست؟
چرا باید CRM cloud یا ابری برای مقاصد شغلی استفاده کنم؟
دلایل زیادی وجود دارد که شما را برای انجام این کار ترغیب کند. در این بخش به بیان این دلایل خواهیم پرداخت.
نصب و راهاندازی آسان
برای این که بتوان نرم افزارهای سازمانی را به طور گسترده مورد استفاده قرار داد و سازمانها را به استفاده از آن ترغیب کرد یک راهحل وجود دارد. نصب، راهاندازی، تنظیم و استفاده آسان از نرم افزار با برنامه CRM Cloud یا سی آر ام ابری شما میتوانید با سرعت و به سادگی کار را شروع کنید و زمان را از دست ندهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشتراک نرم افزار را خریداری نمایید در سیستم ثبت نام کرده و امکان استفاده از انبوهی از قابلیتها را در اختیار داشته باشید. این نرم افزار نیاز به هزینههای اولیه مثل راهاندازی سخت افزاری، هزینههای تعمیر و نگهداری سخت افزار و نرم افزار، مراحل نصب پیچیده و انتقال دادهها یا حتی به روز رسانی های مرسوم را نخواهد داشت.
مدیریت تمام امور به دست ارائه دهنده خدمات نرم افزار CRM ابری خواهد بود و به این ترتیب تیمهای IT میتوانند تمرکز خود را روی امور مهمتری در مجموعه معطوف کنند.
یکپارچه سازی اطلاعات موجود
اطمینان از دستیابی به فهرست مشتریان بالقوه در صدر فهرست هر کسب و کار شرکتی یا فروشگاهی قرار دارد. نرم افزار CRM میتواند تیمی را با اطلاعاتی از جمله اطلاعات شخصی و سابقه سفارشات گذشته ایشان در اختیار مشتری قرار دهد. از آنجایی که این برنامه سازگاری خوبی با سایر برنامههای سازمانی دارد، میتوان دادههای موجود در منابع مختلف را از طریق یک شبکه واحد در یکجا مشاهده کرد.
در دسترس بودن
زمانی که فقط در محل دفتر کار به دادهها و اطلاعات دسترسی داشتید گذشته است، اکنون با CRM ابری شما میتوانید به صورت شبانه روزی به اطلاعات دسترسی داشته و به خواسته مشتریان رسیدگی کنید. درخانه، جاده و هر مکان دیگری تیم فروش امکان دسترسی به دادهها و پاسخگویی به مشتریان، ارسال ایمیل برای کارفرمایان و آنالیز اطلاعات را خواهند داشت. برای اطلاعات بیشتر، لطفا از این سایت بازدید کنید: رایانش ابری چیست.
قابلیت فروش نامحدود
دستگاههایی که به برنامه CRM مبتنی بر خدمات ابری مجهز هستند، کارهای پیچیده اداری را سادهتر کرده و امکان فروش و سفارشی سازی نامحدود را در اختیار کاربر قرار میدهد. با استفاده از این برنامه تیمهای مختلف میتوانند کمپینهای متعددی را اجرا کرده، تبلیغات را پیشرفتهتر کرده، سفارشات را شخصیسازی کرده، عملکرد فروش را به وسیله اطلاعاتی که در دست دارند ارزیابی کرده و با منابع مختلف تیم فروش ارتباط داشته و همکاری کنند.
بهرهوری بیشتر
برنامه نرم افزاری CRM به تیم فروش امکان میدهد تا فرآیند فروش را با بهرهوری بیشتر همراه سازد. این مسئله به دلیل دسترسی مداوم تیم فروش به اطلاعاتی است که برای دستیابی به فروش بیشتر به آن احتیاج دارند. این برنامه با توجه به در دسترس بودن، قابلیت اشتراکگذاری و همچنین ارزیابی مداوم میتواند بهترین وسیله برای رسیدن به بهرهوری بیشتر در امر فروش باشد.
حفظ مشتری و افزایش وفاداری آن به مجموعه
باید بگوییم نصب و اجرای برنامه CRM یک برگ برنده برای تیمهای فروش در زمینه رسیدن به مشتری گرایی، انجام سریعتر معاملات، دسترسی به اطلاعات لازم و سابقه فروش است. این برنامه به سازمان امکان میدهد تا سابقه فروش و اطلاعات مشتریان را بایگانی کرده و به این ترتیب ارتباطات را شخصیسازی کرده و روابط طولانی مدت میان سازمان و مشتری را حفظ و تقویت کند.
برنامه نرم افزاری CRM ابری قابلیتهای مورد نیاز برای رقابت را در اختیار سازمان قرار میدهد و مدیران فروش را قادر میسازد تا به شکل همزمان در هر مکان و زمان و دستگاهی به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
سخن آخر: نرم افزار ابری ابزاری بدون دغدغه
تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را میتوان در یک مفهوم مهم و حیاتی برای سازمان خلاصه کرد. در نظر بگیرید که بهترین ابزار با بیشترین امکانات در اختیار شما باید تا برای پیشبرد اهدافتان در سازمان از آن استفاده کنید. و این ابزار در بخشهای مالی، فروش یا خدمات پس از فروش نقش کلیدی با ایفا میکند چه چیزی ممکن است باعث شود تا امکان استفاده از تمام قابلیتها و پتانسلهای سازمان و ابزار وجود نداشته باشد ؟
دغدغهی نگه داری، در دسترس بودن و امنیت چیزی است که میتواند تاثیر مستقیم بر میزان کارآمدی یک نرم افزار در سازمان داشته باشند و نرم افزار ابری دقیقا جایی است که به ما میگوید بدون دغدغه تنها روی کسب و کار تمرکز کنید.
نظر شما