نرگس عسگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت هزار و ۷۷۳ نفر مشاوره حضوری دریافت کردند و ۱۲ هزار و ۶۶ جلسه مشاوره برای آنها از سوی بهزیستی برگزار شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۵۳ مرکز مشاوره حضوری در استان فعال است، گفت: در زمان شیوع کرونا در مراکز مشاوره حضوری، بیشتر مشاوره مربوط به مشاوره خلقی و اضطرابی به دلیل بیماری کرونا و مشاوره مشکلات خانوادگی بوده است.
عسگری گفت: کاهش و محدود شدن ارتباطات در این ایام، عاملی برای افزایش مشکلات خلقی، اضطرابی و همچنین مشکلات خانوادگی، مشکلات زندگی باعث شده نیاز به دریافت مشاوره افزایش پیدا کند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به افزایش آمار مراجعهکنندگان در ایام کرونا به مراکز مشاوره اشاره کرد و گفت: برداشته شدن محدودیتهای رفت و آمد، محدودیت در فعالیت مراکز مشاوره و همچنین افزایش مشکلات از جمله افسردگی و اضطراب زمینه افزایش مشاوره را فراهم کرده است.
عسگری با تاکید بر اینکه مشاوره غیرحضوری با تلفن ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان مردم، کاهش آسیبهای فردی، خانوادگی و اجتماعی در حال انجام است، گفت: در این مدت ۱۸هزار و ۷۸۹ مورد مشاوره غیرحضوری برقرار شده است.
به گفته وی، حدود ۱۴ هزار تماس از این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال بود که دلنگرانی از کرونا و محدود بودن ارائه خدمات حضوری مشاوره باعث افزایش مشاره تلفنی بود و با بازگشایی مدارس و درگیرشدن خانوادهها در تکالیف مدرسه و پیگیری فعالیت دانشآموزان تماس در سه ماهه سوم امسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.
عسگری افزود: عمده موضوعات دریافت مشاوره تلفنی و غیرحضوری مربوط به خانواده، مشاجرات خانوادگی، مسایل اعتیاد، مشاوره کودک و تحصیلی، مسایل مربوط به ازدواج و زناشویی و مشکلات بین زوجین بوده است .
به گفته وی، در ایام کرونا مشکلات بین خانواده و زجین و تعارضات ۲۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۵۸ مرکز مشاوره و همچنین ۲ خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ برای مشاوره تلفنی فعال است.
نظر شما