دستاوردهای نوآورانه حوزه سلامت غذا رونمایی شد

تهران - ایرنا - دستاوردهای نوآورانه حوزه سلامت غذا با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مرکز تحقیقات سلامت غذای این دانشگاه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، دستگاه طیف سنجی مادون قرمز،  دستگاه غربالگری همزمان تعداد زیادی آلاینده در مواد غذایی و دستگاه کروماتوگرافی مایع همراه با شناسگر طیف سنج جرمی از جمله دستاوردهای بخش تحقیق و توسعه  برنامه جامع سلامت غذایی کشور است که امروز (سه شنبه) رونمایی شد.
شناسایی آفت کش ها در موی انسان، غربالگری آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی، شناسایی همزمان انواع آلاینده ها با روش سریع غربالگری در غلات، عسل، شیر و گوشت از دیگر دستاورهایی است که با تلاش محققان به دست آمده و امروز رونمایی شد.

روش های شناسایی سموم در مواد غذایی و تعیین اصالت غذا با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته خارجی و داخلی هم امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
برنامه جامع سلامت غذایی کشور از سال ۱۳۹۳ با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو، مرکز همکاری تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف ارزیابی وضعیت سلامت غذا در کشور و راه های ارتقای آن، اجرایی شد.
این برنامه تاکنون به اهداف مطلوبی در زمینه پایش وضع موجود، انتقال و استقرار روش های نوین شناسایی اصالت و سلامت غذا و تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری و توانمندی سازی فنی آزمایشگاه های بخش دولتی و خصوصی سازمان غذا و دارو در کشور دست یافته است.

مرکز تحقیقات سلامت غذای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان بخش تحقیقات و توسعه این برنامه طرح های متعددی را تاکنون به اجرا درآورده است که از جمله آن ابداع و معرفی روشی جدید برای سرعت بخشیدن به روش های فعلی غربالگری پایش آلاینده در مواد غذایی، بررسی میدانی میزان ماده سرطان زای اکریل آمید در چیپس ها و استفاده از روش پایش سموم آفت کش در موی انسان، می توان اشاره کرد.

در ادامه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری،  سیروس وطن خواه رییس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دستاوردهای طرح جامع سلامت ملی در مرکز تحقیقات سلامت غذا دانشگاه بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha