۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 84167712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات مهاجران کوبایی در مرز مکزیک

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷
کد خبر: 84167712
تظاهرات مهاجران کوبایی در مرز مکزیک

تهران – ایرنا – ده ها مهاجر کوبایی با تظاهرات در شهر مرزی مکزیک و آمریکا، خواستار دریافت مجوز برای گذر از مرز و پناهندگی از این کشور شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ مقام های آمریکا شامل ماموران پلیس با لباس ها و تجهیزات ضد شورش در واکنش به این اعتراض، پل منتهی به الپاسو در ایالت تگزاس را با موانع سیمانی و سیم خاردار بسته بودند.

همچنین پیام هشدارآمیزی از بلندگوهای نصب شده در این نقطه پخش می شد که هرکس از مرز بگذرد، دستگیر خواهد شد.

حدود ۲۰۰ مهاجر که تا مقابل موانع ایجاد شده پیشروی کرده بودند، تا اواخر شب در همان جا باقی ماندند.

جوناتان کاسترو ۲۵ ساله گفت که پس از تلاش برای درخواست پناهندگی از ایالات متحده، یک سال و هشت ماه در مکزیک گذرانده و آماده تظاهرات در برابر این پل است. او مانند بسیاری دیگر از شهروندان کوبا براساس برنامه در مکزیک بمانید به عنوان بخشی از سیاست سرسختانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از مهاجرت و وادار کردن پناهجویان به انتظار برای بررسی درخواست پناهندگیشان در مکزیک، از مرز آمریکا بازگردانده شده است.

یک مهاجر کوبایی دیگر که مدت طولانی در شرایط دشوار در مرز مکزیک گذرانده بود گفت که از بدرفتاری پلیس مکزیک خسته شده و خواستار کمک مکزیک و ایالات متحده شده است.

در همین حال کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا که دوره اش از ۲۰ ژانویه (اول بهمن) آغاز می شود، وعده داده است که به ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی که وارد خاک این کشور شده اند، امتیاز شهروندی ایالات متحده را بدهد.

تارنمای بازفید بامداد جمعه نوشت: آژانس «اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی» آمریکا تعدادی از مهاجران را ماه‌ها در زندان انفرادی حبس کرده است.

بازپرس وزارت امنیت داخلی آمریکا در پیش نویس گزارشی اعلام کرد که مقام های این کشور از حبس انفرادی به عنوان یک مساله حفاظتی برای کسانی که معرض خطر قرار دارند، استفاده می شود.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با وعده مبارزه با مهاجرت بی رویه و احداث دیوار بلندی در مرز مکزیک (کشور همسایه جنوبی) توانست به ریاست جمهوری برسد.

در دوره وی، ورود مهاجر از چندین کشور ممنوع شد و بسیاری از مهاجران آمریکای لاتین از پشت مرزهای این کشور به عقب رانده شدند.

اخبار مرتبط