هند طرح توزیع واکسن کرونا را آزمایش می کند

تهران - ایرنا - کشور هند از امروز تمرین برای واکسیناسیون گسترده کرونا را آغاز می کند و برخی گزارش ها حاکی از تایید واکسن شرکت "آسترا زنکا" و دانشگاه آکسفورد برای استفاده در هند است.

به گزارش ایرنا به نقل از آسیا تایمز، هند تنها کشور جهان پس از آمریکا با بیش از ۱۰ میلیون مبتلا به کرونا از امروز دوم ژانویه تمرین هایی را در سرتاسر کشور برای واکسیناسیون آغاز می کند. این انتظار وجود دارد که سازمان تنظیم مقررات دارویی هند در هفته اول ماه ژانویه مجوزی برای استفاده اضطراری از واکسن های کرونا را برای موسسه سروم هند صادر کند.

هدف از تمرین های انجام شده ارزیابی امکان عملیاتی استفاده از پلتفرم های دیجیتال برای نظارت لحظه ای بر انتقال واکسن ها است. وزارت بهداشت هند اعلام کرد که همچنین ارتباط بین برنامه ریزی و اجرا نیز ارزیابی می شود تا چالش های واکسیناسیون شناسایی شوند.

هند هفته گذشته نیز در ۲۸ و ۲۹ دسامبر تمرین واکسیناسیون را در چند ایالت بدون اشکالات خاصی انجام داد. به گفته کارشناسان، تایید واکسن آکسفورد در انگلستان ممکن است بخت تایید واکسن در هند را تقویت کرده باشد. موسسه سروم هند SII با دانشگاه آکسفورد و موسسه داروسازی آسترازناکا همکاری داشته و اکنون در حال آزمایش هایی در هند است.

موسسه سروم هند بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان است و واکسن بیماری های مختلفی را در دوز ۱.۵ میلیاردی تولید و در سرتاسر جهان می فروشد.

شرکت "بهارات بیوتک" مستقر در حیدرآباد نیز در همکاری با سازمان دولتی "موسسه ملی تحقیقات پزشکی" در حال تولید واکسن کرونای "کوواکسین" است. این شرکت هفته گذشته با شرکت آمریکایی "اوکاگن" Ocugen برای تولید مشترک و فروش واکسن در آمریکا به توافق رسید.

کشور هند طبق برنامه در ابتدا ۳۰۰ میلیون نفر از کادر درمانی و نیز پلیس و شهروندان بالای ۶۰ سال را واکسینه خواهد کرد.  در همین ارتباط خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که سازمان تنظیم مقررات دارویی هند روز جمعه واکسن کرونای تولیدی "آسترازنکا" و دانشگاه آکسفورد را برای استفاده اضطراری تایید کرده است. این تصمیم راه را برای استفاده از این واکسن در دومین کشور پرجمعیت جهان که پس از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را دارد هموار می کند. یک مقام آگاه گفت که هند بزودی و احتمالا تا روز چهارشنبه استفاده از این واکسن را آغاز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha