فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن از پل‌ عابر پیاده

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در نشست امروز یکشنبه خود، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابر پیاده را به تصویب رساندند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه این طرح در صحن شورای شهر تهران، اظهار داشت: طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابرپیاده» هفته گذشته با ۹ امضا به هیات رئیسه شورای شهر تقدیم شد.

وی گفت: مجموعه ضوابطی که برای پل های عابر پیاده، از جمله نصب تابلوهای تبلیغاتی، موضوعات جداره‌های پل‌ها، مسیرهای دسترسی مانند پله هایی که به پل منتهی می شود و روشنایی پل‌ها، ایمنی کافی برای شهروندان را ایجاد نمی کند .

علی اعطا با بیان اینکه با سطح وسیعی از نارضایتی شهروندان در این خصوص مواجه هستیم، گفت: من و همکارانم در شورای شهر مراجعاتی داشتیم و پیام‌های متعدد و  شکایت از ناایمنی پل‌ها از شهروندان دریافت کرده ایم.

وی گفت: در برخی موارد از پل‌های عابر پیاده به دلیل اینکه دو طرف تابلو های تبلیغاتی وجود دارد و روشنایی کافی هم نیست، به تونل وحشت تعبیر شده است .

وی ادامه داد: طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل‌های عابرپیاده» در جهت بازنگری این ضوابط و مصوبه پیشین شورای شهر ارایه شده و موضوع پیچیده ای نیست.

اعطا گفت: یک فوریت این طرح از این منظر است که این مطالبه مدت زیادی است که مطرح می شود و حداقل دو سال است که شهروندان نظرات و انتقادات مطرح می کنند.

وی تاکید کرد: چون در پایان دوره هستیم برای اینکه این موضوع در کمیسیون ها مشمول مرور زمان نشود، با یک فوریت تقدیم شده است.

مرتضی الویری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره فوریت طرح توضیح داد: طرح هایی که به صورت یک فوریت تصویب می شوند زمانی است که زیان جدی برای شهروندان وجود داشته باشد.

وی پیشنهاد کرد این طرح به صورت عادی تصویب شود.

محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر تهران در حمایت از این طرح گفت: بخش قابل توجهی از شهروندان هر روز و شب با این مشکل روبرو هستند

وی تاکید کرد: ایمنی پل ها مطالبه جدی شهروندان از مدیریت شهری است که در سال های گذشته با رویکرد صرف درآمدزایی به آن توجه شده است.

سالاری ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته بی توجه به پیوست های اجتماعی و  آسیب به خصوص برای جامعه زنان، صرفا رویکرد درآمد زایی مورد توجه بوده است.

وی گفت: تبلیغات پل ها به نحوی باشد که فضای بی دفاع در پل‌ها شکل نگیرد.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۶ رای یک فوریت این طرح را تصویب کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha