کمک ۱.۵ میلیارد ریالی موسسات قرآنی به نیازمندان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: موسسات قرآنی استان از زمان پیدایش ویروس کرونا تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نیازمندان استان کمک کرده‌اند.

علی اصغر نودهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، اقلام بهداشتی و غذای گرم در اختیار نیازمندان روستایی و شهری استان قرار گرفته است.

وی به حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال به منظور حمایت از فعالیت های قرآنی موسسات قرآن  و عترت و مراکز دارای مجوز فعالیت از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، در چهار مرحله بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات به این موسسات اعطا شده است.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت:این میزان اعتبار در مرحله اول ۳۰۰ میلیون ریال به ۱۹ موسسه قرآنی، در مرحله دوم ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۶ موسسه، در مرحله سوم ۳۴۰ میلیون ریال به ۳۴ موسسه و در آخرین مرحله نیز ۱۶۰ میلیون ریال به ۹ موسسه اختصاص یافته است.

نودهی، هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) و حمایت از فعالیت ها و برنامه های حوزه قرآن و نماز موسسات قرآنی فعال و برگزیده در استان ذکر کرد.

استان خراسان شمالی ۴۷ موسسه فرهنگی قرآنی دارد که از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.

از این تعداد ۳۴ موسسه از اداره کل تبلیغات اسلامی، ۱۰ موسسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه موسسه به طور مشترک از این ۲ اداره کل مجوز فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha