دولت به حفظ واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‌گذاری در کرمانشاه کمک می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، یکی از سیاست‌های سه‌گانه دولت در مواجهه با واحدهای تولیدی استان را حفظ وضعیت فعلی آنها دانست و گفت: بعد از تلاش برای حل مشکلات این واحدها، تقویت و توسعه آنها و سپس جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، «هدایت حاتمی» روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری کرمانشاه افزود: با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا و تعطیلی بسیاری از جلسات، اما به دلیل حمایت از واحدهای تولیدی، جلسات ستاد تسهیل را تعطیل نشد و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی آن را برگزار کردیم و ادامه هم خواهیم داد.

وی اظهار داشت: با برگزاری مستمر این جلسات توانستیم بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی را با بانک ها و دستگاه‌های اجرایی حل نماییم که رضایتمندی مدیران واحدهای تولیدی را به دنبال داشت.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت کرمانشاه نیز اعلام کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و ارتقا توان تولید واحدهای موجود به عنوان یک اولویت در سطح استان امسال دنبال می‌شود.

«محسن دارابی» اظهارداشت: ۱۹۳ واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه در سال ۹۸ به واسطه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه با فعال سازی این واحدها یک هزار و ۷۸ نفر مشغول به کار شدند، گفت: از این تعداد، ۵۵ واحد صنعتی و معدنی، ۱۳۶ واحد کشاورزی و ۲ واحد نیز مربوط به بخش گردشگری بود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: همچنین با اعطای سرمایه در گردش و اقدامات حمایتی از تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی جلوگیری و در مجموع سه هزار و ۳۳۹ مورد اشتغال در سطح استان حفظ شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان سال گذشته ۱۴.۲ بود که این آمار در تابستان امسال با یک درصد افزایش به ۱۵.۲ دهم درصد رسید.

نرخ بیکاری استان‌ در بهار امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و به ۱۳.۸ درصد رسیده بود.

مسوولان استان علت افزایش نرخ بیکاری کرمانشاه را شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل عنوان می کنند که افزایش جمعیت افراد جویای کار را به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط