اردوهای راهیان نور از ارکان ماندگاری آموزه‌های دفاع مقدس است

ارومیه- ایرنا- فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تبیین اهداف شهدا در اردوهای راهیان نور، رمز ماندگاری آموزه های دوران دفاع مقدس در بین نسل جوان است.

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری روز یکشنبه در آیین افتتاح اردوهای مجازی راهیان نور استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: دفاع مقدس یک موضوع فراموش ناشدنی برای ملت ایران است.

وی بیان کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی برگ زرینی به نام دفاع مقدس وجود دارد و این دوران گنج بی پایانی است که باید استخراج شده و در اختیار جوانان باشد.

وی اظهار کرد: راهیان نور شاهراهی برای اتصال به این معدن لایزال است که می توان نسل جدید را به این اقیانوس پایان ناپذیر ایثار و از خود گذشتگی متصل کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: والدین و مسوولان موظف هستند جوانان و به خصوص دانش آموزان را در این بحث سهیم کنند چرا که این دانش آموزان تشنه دینداری و ایثار و فداکاری هستند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت نسل جوان استان به تنهایی از عهده یک سازمان که از نظر نیروی انسانی و منابع با محدودیت مواجه است، برنمی آید، گفت:  همه باید پای کار باشند و یاریگر این سازمان باشند تا ماموریت های تعریف شده در زیر پرچم انقلاب به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر دانش آموزان بسیجی در طرح شهید سلیمانی ادامه داد: اگر دانش آموزان امروز در پشت میزهای درس و معلمان در کلاسها نیستند هم اکنون در قالب طرح شهید سلیمانی یاریگر بسیج و بخش سلامت در ریشه کنی ویروس کرونا با شناسایی بیماران و خانواده های آسیب دیده در کنار تحصیل مجازی هستند.

سردار شهسواری بیان کرد: همه تبلیغات رسانه ای غربی ها، نشانه این است که دشمن از نام سردار سلیمانی بعد از یک سال از شهادت ایشان هنوز می ترسد و احساس انتقام جمهوری اسلامی از استکبار در این راستا لرزه براندام دشمنان انداخته است.

وی پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی را بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی در کشور بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی قدرتی بالنده و شکوهمند است و اراده پایبندی ملت به آرمانهای امام و تبعیت از ولایت مایه دلهره دشمنان است

در این جلسه مقرر شد تا دانش آموزان استان با عضویت در کانال راهیان نور در شبکه دانش آموزی شاد از محتوای فرهنگی و مذهبی و آموزشی این شبکه بهره مند شوند.

آذربایجان غربی جزو استان های مقصد برای کاروان های راهیان نور شمال غرب کشور به شمار می رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان باعث شده است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان های همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم آذربایجان غربی است که سالانه پذیرای زائران کثیری از اقصی نقاط کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha