۴۷ هزار دانش آموز آذربایجان غربی در اردوهای مجازی راهیان نور مشارکت دارند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۴۷ هزار دانش آموز مقطع متوسطه استان در اردوهای مجازی راهیان نور در بستر شبکه شاد شرکت دارند.

جواد جنگی روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح این اردوها در ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به‌ شرایط کرونایی، برنامه‌های راهیان نور در بستر مجازی از ۱۹ بهمن تا ۱۷ اسفندماه اجرا می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: درس آمادگی دفاعی در پایه های تحصیلی هر دو دوره اول و دوم متوسطه تدریس می شود و اردوهای راهیان نور در قالب مفاهیم این درس، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امسال هم مشابه سال گذشته اردوهای راهیان نور به صورت مجازی و در بستر شاد برگزار خواهد شد؛ افزود: آشنایی دانش آموزان با آرمان ها و رشادت های شهدا هدف اصلی راهیان نور است.

جنگی، با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شجاعت، میراث دفاع مقدس برای نسل های آینده است؛ بیان کرد: درس اعتماد به نفس برای نسل جوان محصول توجه به تاریخ دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، اردوهای راهیان نور در آذربایجان غربی در سال گذشته نیز به علت شیوع کرونا در بستر فضای مجازی و با حضور ۵۷ هزار دانش آموز برگزار شد.

این استان دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز در مقاطع متوسطه و ابتدایی است که در افزون بر پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha