افزون بر ۱۳ هزار پرونده وام اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۳ هزار و ۵۱۹ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در این استان تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شد که اشتغال پیش‌بینی شده در این پرونده‌ها ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر با نیاز تسهیلاتی یک‌هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال است.

حفیظ‌الله فاضلی شامگاه یکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد:از این تعداد تاکنون ۹۹۹ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به ۹ هزار و ۴۸ پرونده با اشتغال‌زایی ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر پرداخت شده است.
فاضلی به خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای صنوف، بنگاه‌های اقتصادی و سایر مشاغل آسیب‌دیده اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون برای دریافت یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواست ارائه شده  و یک‌هزار میلیارد ریال به متقاضیان واجدشرایط در این مدت پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سامانه مربوط به تسهیلات کرونایی ویژه مشاغل مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان فعال است.
وی گفت: سهمیه چهارمحال و بختیاری برای تسهیلات الگوی نوین مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان به‌منظور ایجاد ۲ هزار شغل بوده که تسهیلات آن با کمترین انحراف پرداخت و اشتغال مربوطه ایجاد شده است.
فاضلی تاکید کرد: سهمیه چهارمحال و بختیاری در طرح یارانه دستمزد ۹۹۷ مورد است که تاکنون ۷۶۳ مورد برابر ۷۶.۶ درصد محقق شده اما این طرح در استان با استقبال مطلوبی همراه نبوده است.
وی افزود: چهار هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.
فاضلی تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل بررسی، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری دیدگاه‌ها، پیشنهادها و طرح‌های خود در حوزه کارآفرینی نوآورانه و ایجاد اشتغال در روستاها را ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha