«ایمان بیوس» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سالیانه حدود ۹۶ میلیون بار به سازمان، شعب و مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه مراجعه میشود، که با اجرای طرح سی هفتاد تا پایان سال، این مراجعات به حدود ۲۵ درصد کاهش مییابد.
او با بیان اینکه از نوزدهم آبان ماه سال جاری تاکنون ۱۷ نوع خدمت الکترونیکی در قالب دوشنبه های دیجیتالی رونمایی شده است، اضافه کرد: در طرح سی هفتاد، ۳۰ نوع از پرترافیکیترین خدمات تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان ارایه میشود که پیش بینی می شود ۷۰ میلیون مراجعه در سال کاهش یابد.
بیوس با بیان اینکه بیمه شدگان باید در سامانه www.eservices.tamin.ir، ثبت نام و درخواستهای موردنیاز خود را از طریق آن پیگیری کنند، گفت: بیمه شدگان توجه داشته باشند که برای ثبت نام حتما باید کد ملی و شماره تلفن همراه متعلق به خودشان را وارد سامانه کنند زیرا در صورتی که کدملی و صاحب شماره تلفن همراه منطبق نباشد برای ورود به سامانه با مشکل روبرو می شوند و نمی توانند خدماتی دریافت کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در ادامه به انواع خدمات غیرحضوری این سازمان مانند استعلام وضعیت دریافت مستمری، ابلاغ احکام مطالباتی از کارفرماها، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، پرداخت هدیه ازواج، حذف مراجعه فرزندان دختر مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت براساس اطلاعات آنلاین دریافتی از ثبت احوال، اشاره کرد و گفت: هر هفته در قالب دوشنبههای دیجیتالی از یک تا ۲ نوع خدمت الکترونیکی در استان رونمایی می شود.
بیوس در پایان ابراز امیداوری کرد تا پایان امسال با تکمیل روند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی مراکز درمان طرف قرارداد تامین اجتماعی مانند داروخانه ها، بیمارستان ها و مطب های پزشکی بیش از ۷۰ درصد خدمات تامین اجتماعی به بیمه شدگان به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه افراد از طریق سامانه الکترونکی انجام شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۷۶۸ هزار و ۵۶۲ نفر در کرمانشاه زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که حدود ۳۹ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را شامل میشود.
از مجموع افراد زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر بیمه شدگان اصلی هستند و بقیه افراد تبعی تحت پوشش به حساب می آیند.
همچنین تعداد مستمری بگیران اصلی و تبعی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۱۲۱ هزار و ۷۰۷ نفر است.