کرمان به کانون توجه جهان اسلام تبدیل شده است

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مردم کرمان مسئولیت بزرگی بر دوش دارند زیرا این استان اکنون جهانی شده و کانون توجه جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه متوسطه مومن آباد نرماشیر یکی از ۹۸۵ طرح سازندگی و محرومیت زدایی استان کرمان افزود: مکتب سپهبد شهید سلیمانی باید از کرمان سرچشمه و نشات بگیرد و همه می توانند حاج قاسم سلیمانی و مالک امام خویش شوند.

وی ادامه داد: کرمان سرچشمه و قله مکتب حاج قاسم سلیمانی است و توجه جهان اسلام اکنون به این خطه است. 

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار داشت: امروز محبت سردار دلها بر دل افرادی که حتی حاج قاسم را ندیده بودند و نمی شناختند حاکم است و باید دید چه چیزی موجب این محبوبیت شده است.

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی خداترس بود و کسی از خدا ترسید از غیر خدا نمی ترسد.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار ۴۰ سال ذره ای در مسیر حق تردید نکرد و سست نشد لذا وصیتنامه سیاسی و الهی ایشان مهر تایید بر عملکردش در جبهه ولایی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: اگر بخواهیم در راستای تبعیت از ولایت الگویی به جامعه معرفی کنیم باید از حاج قاسم سلیمانی نام ببریم کسی که در سال ۸۸ بیشترین تلاش را انجام داد و کسی متوجه این مهم نشد.

وی تاکید کرد: انقلاب بدون مردم، انقلاب نیست زیرا این مهم با مردم تعریف می شود و مسئولی که بر مردم آقایی کند در نظام ارزش ندارد و ارزش فرمانده زمانی است که زبان گویا و گوش شنوای مردم باشد.

سردار معروفی بیان کرد: تاثیر شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام بیشتر از سردار حاج قاسم سلیمانی است، زیرا ایشان ذوب در مردم، امامت و ولایت بود.

وی گفت: صداقت شهید سلیمانی از ابوذر، امانت آن سلمان، ایستادگی اش میثم تمار، زبان گویایش عمار، بصیرت نافذ و به موقعش عباس بن علی و شمشیر زنی و اقتدارش و تبعیت پذیری آن مالک و انتقام پذیری اش مختار است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید سلیمانی فرمودند این حادثه ای تاریخی است و اگر حاج قاسم به امر امامش با داعش مقابله  نکرده بود، امروز وضعیت اروپا و آمریکا همانی بود که در سوریه است.

سردار معروفی تصریح کرد: سپاه ثارالله با یک مثلث تشکیل شده و فلسفه وجودی آن اعتقادی، مردمی و امامی است و ضلع مردمی آن همین کارهایی است که انجام می دهیم.

وی به اشاره به کارهای جهادی صورت گرفته گفت: اعتقاد داریم کار جهادی را نباید به پیمانکار داد، باید با مشارکت مردم انجام دهیم زیرا با ۳۰ الی ۳۵ درصد مشارکت مردم بودجه ها کاهش یافته و توسعه  بیشتر می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان قرارگاه خدمات اجتماعی شهید سلیمانی راه اندازی و تمام خدمات جبهه انقلاب در منطقه طبق اولویت بندی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کرمان چهارمین استانی است که به شدت مشکل آب دارد و دومین اولویت ما بهداشت است و سپس اشتغال خرد و ازدواج آسان است تا بتوانیم هدفمند کمک کنیم.

سردار معروفی افزود: در کنار کارهای اجتماعی و اقتصادی نباید کارهای فرهنگی را رها کرد و بعد اتفاق اصلاحات رخ دهد و دین و ارزش های ما را هدف قرار دهد، در کنار اقدامات باید اقدام فرهنگی را حفظ کنیم زیرا عقبه ما با آن معلوم می شود.
وی تاکید کرد: شهدای ما همگی محور وحدت، سعادتمند و چراغ راهنمای ما هستند.

وی همچنین با اشاره به افتتاح ۹۸۵ پروژه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان کرمان با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولان‌ با محوریت شهرستان نرماشیر گفت: تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه ساخت و ساز منازل مسکونی مددجویان و طرح اشتغال با اعتبار ۷۱میلیارد تومان اعتبار منعقد و ۴۰۰ طرح آن با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در این استان عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه افتتاح طرح های محرویت زدایی و سازندگی در سطح ملی موثر است و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه خاصی به شرق و جنوب استان کرمان داشتند افتتاح پروژه‌ها را از شرق کرمان آغاز کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین با حضور در منزل شهید ابوالفضل زابلی از شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی با خانواده این شهید دیدار کرد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha