۱۶ دی ۱۳۹۹، ۴:۴۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84174051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات مردم سوریه علیه نیروهای مورد حمایت آمریکا در دیرالزور

تهران – ایرنا – مردم سوریه روز دوشنبه در حومه دیرالزور علیه نیروهای کُرد وابسته به آمریکا تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی منطقه «العزبه» واقع در حومه دیرالزور در شرق سوریه علیه اقدامات «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، اهالی منطقه العزبه در واکنش به یورش شبه نظامیان «قسد» به شهرک های (ابو خشب، الشحبل، العزبه) در حومه جنوبی شرقی و شمالی دیر الزور و ربودن ۱۹ تن از اهالی این منطقه تظاهرات کردند.

مردم معترض معتقدند که نیروهای قسد جوانان مناطق تحت کنترل خود را ربوده و به پایگاه های خود منتقل و آن ها را وادار به جنگیدن در صفوف خود می کنند.

این گزارش می افزاید، در تظاهرات اهالی منطقه العزبه، نیروهای قسد برای سرکوب آن ها وارد عمل شدند که با مقاومت مردم مجبور به عقب نشینی شدند.

نیروهای آمریکایی و گروه موسوم به "نیروهای دمکرات کردستان سوریه" (قسد) همپیمان با آنها، بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره در سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.

«دونالد ترامپ»  رییس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ با طرح خروج نیروهای کشورش از سوریه موافقت کرد، اما بعدها در اثر اعمال فشار اعضای دولت متبوع خود، تقریبا هزار نظامی را در سوریه نگه‌داشت تا بتواند بدین ترتیب تسلط آمریکا بر میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه را تضمین نماید.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای همسایه این کشور و کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha