تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد

مشهد- ایرنا- تفاهمنامه ۸۰ میلیارد ریالی مشارکت در هوشمندسازی مدارس و خرید تبلت برای دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد، عصر سه‌شنبه بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد.

وزیر آموزش و پرورش عصر سه‌شنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: هیچ اتفاق مثبتی، جز از مسیر یادگیری نمی‌افتد و اگر هم بیفتد پایدار نخواهد بود.

محسن حاجی میرزایی افزود: رویکردهای فرهنگی به ویژه در این سطح زمان‌بر است اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می‌توان از مسیرهای کوتاه‌تری به نتیجه رسید و برخی از مشکلات مزمن را که سالها در حل آن عاجز بوده‌ایم را برطرف کرد.
وی اضافه کرد: از همکاریهای خوب شهرداری و شورای شهر مشهد با آموزش و پرورش تشکر می کنم و در خصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان را داریم.
او اضافه کرد: با این اقدام می‌توان گامهای بلندی را در راستای ترویج فرهنگ شهروندی برداشت و اتفاقاتی را شاهد بود که سالها و دهه‌ها ماندگار و اثر بخش خواهد بود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: آمادگی داریم از مدارس به ویژه مدارس حاشیه شهر خارج از ساعت درسی به عنوان فرهنگسرا برای ارائه آموزش‌های شهروندی استفاده کنیم.
محمد رضا کلایی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد که سعی کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل و فعالیتها را به حوزه الکترونیک هدایت کنیم.
وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد با ۶۶ محله دارای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که این جمعیت دارای طرفیتهای خوبی است اما آن گونه که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است.
شهردار مشهد گفت: مدارس را فرهنگسرا می‌دانم و معتقدم مدارس می‌توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرارگیرند از این رو آمادگی داریم در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.
کلایی افزود: براساس تفاهمنامه امروز ، شورای شهر و شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش‌های شهروند هوشمند به دانش‌آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف ۸۰ میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha