فاز دوم بزرگراه شهیدنجفی رستگار ۲۰ دی به بهره‌برداری می‌رسد

تهران-ایرنا-معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به بهره‌برداری رسمی از فاز دوم پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار در ۲۰ دی گفت: در این روز عملیات اجرایی پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی اظهارداشت: فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل مسیرهای تندروی بخش حدفاصل پل تقاطع خیابان شهیدمزینانی تا بزرگراه امام رضا(ع) که از روز بیستم آذرماه امسال و با هدف بهره‌مندی شهروندان از منافع ترافیکی پروژه مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته بود، روز شنبه بیستم دی ماه رسما به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: گشایش مسیر ۴هزار و ۸۷۰ متری فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار تکمیل کننده عملکردهای ترافیکی این معبر بزرگراهی در بخش مسیرهای تندرو است.

صبوری دیلمی افزود: کاهش بار ترافیک در بزرگراه و میدان بسیج و نیز بخش شرقی بزرگراه آزادگان، تکمیل رینگ خارجی شبکه بزرگراهی و ساماندهی ترافیک مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت از مهمترین دستاوردهای ترافیکی بهره‌برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بیان کرد: متعاقب این بهره‌برداری، کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) نیز به زمین می‌خورد.

وی اظهارداشت: در جریان انتخاب طرح پروژه از میان ۲۴۰ طرح از طریق برگزاری مسابقه‌ای بین‌المللی و نیز انعقاد تفاهمنامه میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران در تیرماه امسال، حدود ۲،۷ کیلومتر از مسیر ۹ کیلومتری این محور آزادسازی شد و عملیات اجرایی پروژه از شنبه(۲۰ دی) توسط شرکت یادمان سازه آغاز خواهد شد.

صبوری دیلمی گفت: بخش نخست آزادسازی اراضی مورد نیاز برای احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) شامل یک مسیر ۲هزار و ۷۷۰ متری به عرض متوسط ۳۴ متر و مساحت ۹۴هزار و ۱۸۰ مترمربع در ۲ قطعه واقع در مناطق ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران است.

وی افزود: فاز نخست پروژه شامل چهار محدوده اجرایی است، محدوده‌های اول و دوم به مساحت ۱۷هزار و ۶۸۰ مترمربع در حدفاصل میدان شهدای مدافع حرم تا امامزاده حسن(ع) در منطقه ۱۷ و محدوده‌های سوم و چهارم به مساحت ۱۷هزار مترمربع در حدفاصل بوستان ۱۵ خرداد تا خیابان آیت‌الله طالقانی واقع در منطقه ۱۸ قرار دارند.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، تکمیل پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کم‌تر برخوردار شهر تهران، در رونق گردشگری شهری نیز موثر خواهد بود.

صبوری دیلمی اظهارداشت: اولویت نخست حرکت در این محور با پیاده و دوچرخه است و ۲۲ کوشک با کاربری ایستگاه دوچرخه، موزه، مراکز فرهنگی، فضای تجاری و مراکز اختصاصی بانوان از جمله عناصر شاخص طرح است.

براساس این اعلام، پروژه احداث محور شارباغ حضرت فاطمه زهرا(س) پس از انتقال خط راه‌آهن تهران- تبریز به زیرزمین در سال ۱۳۹۲، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی- غربی و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جدار ساختمان‌های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان‌های موجود، این محدوده در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha