اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی خانواده ضروری است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: موافقت‌نامه همکاری معاونت زنان با ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب همکاری و پیشگیری در طرح‌هایی نظیر اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی و گفت‌وگوی ملی خانواده برای جوامع در معرض آسیب یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش ایرنا زهرا ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست ‌بررسی وضعیت طرح‌های مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با شورای مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه شکاف بین نسلی در مساله اعتیاد مورد توجه است اظهارداشت: از دلایل ایجاد این شکاف، نبود گفت‌وگو بین اعضای خانواده است که باعث شده کارکرد پیشگیری و حمایتی خانواده کاهش یابد.

وی بر اهمیت ارائه و اجرای طرح‌های اشتغالزایی ویژه بانوان بهبود یافته تاکید و خاطرنشان کرد: از تمامی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود که با حمایت از طرح‌های اشتغالزایی و جذب بانوان بهبود یافته و یا راه‌اندازی واحدهای تولید برای زنان سرپرست خانوار، یاری‌گر متولیان در مقابله با مشکلات مختلف اجتماعی باشند و این دغدغه را از مهمترین برنامه‌ها برای توان‌افزایی و ارتقا سطح فردی و خانوادگی بهبودیافتگان دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌ و بلوچستان با اشاره به اینکه باید سیاست‌های توانمندسازی جامعه بویژه زنان و خانواده را با جدیت اجرا کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با اجرای طرح تاب‌آوری که خوشبختانه در استان طی سه مرحله برگزار شد و گسترش کارگاه‌های آموزشی گفت‌وگوی ملی خانواده، روند رو به کاهشی را دنبال می‌کند.

طرح‌های حمایتی و اشتغالزایی ویژه بانوان بهبودیافته نیز از سوی دفتر بانوان پیشنهاد شد که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha