استاندار خواستار تخصیص بیشتر تسهیلات اشتغال به خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به آسیب کرونا به بخش گردشگری این استان به عنوان یک استان زیارتی باید سهمیه بیشتری از تسهیلات اشتغال به این بخش اختصاص یابد.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در دیدار حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: با توجه به جمعیت بسیار و واحدهای تولیدی متعدد در این استان، برنامه‌هایی برای اشتغال‌زایی از جمله ایجاد و فعال کردن پروژه‌های عمرانی و حوزه مسکن و بکارگیری نیروها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی استان ادامه داد: در قالب کلینیک صنعت، ۱۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان عارضه یابی شده‌اند که تاکنون تعداد بسیاری بررسی و مشکلات آنها حل شده و تعدادی هم فعالیت خود را از سر گرفته‌اند که این رویکرد را با جدیت ادامه خواهیم داد.

استاندار خراسان رضوی در مورد واحدهای به تملک درآمده بانک‌ها نیز گفت: بخش عمده‌ای از این واحدها در استان واگذار و دوباره فعال شده‌اند و مدیریت استان در تلاش است تعداد واحد باقی مانده هم فعالیت خود را دوباره آغار کنند.

وی افزود: کرونا به بخش‌های مختلف اقتصاد استان از جمله گردشگری آسیب وارد کرده است و علاوه بر کمک بیشتر بانک‌ها به این حوزه نیاز است وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم سهیه بیشتری از تسهیلات اشتغال به این استان اختصاص دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha