توسعه علمی در حوزه علمیه خواهران ضروری است

اراک- ایرنا - مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: حوزه‌های علمیه کانون تربیت انسانی و توسعه فرهنگی است بنابراین باید پیشرفت علمی در این اماکن اولویت باشد و برنامه منسجمی در این راستا اجرایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین «عبدالکریم بهجت پور» روز پنجشنبه در  نشست تبیین روشنگری در حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، افزود : ایران اسلامی به نسل آگاه ، جریان‌ساز و با شاخصه‌های علمی و مروج نظام جمهوری اسلامی  نیاز دارد و حوزه علمیه خواهران زیرساختی در تربیت این نسل است. وی تاکید کرد : طراحی برنامه‌ها در حوزه‌های علمیه خواهران باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان حوزوی و طلاب مهارت‌ورزی علمی و کلامی و  توانمندی لازم را کسب کنند و این امر مستلزم شناسایی  استعدادها و ظرفیت ها است .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور توجه ویژه خواهران حوزه علمیه به اخلاق تربیتی ضروری دانست و گفت : کمالات اخلاقی و روحی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها ی انسانی است که در منابع انسانی به آن توصیه شده  و باید دانشجویان حوزوی به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور یادآور شد : چنانچه برنامه ریزی  حوزه‌های علمیه خواهران به نحو شایسته مدیریت، تدوین و اجرا شود بسیاری از  کاستی‌ها در بخش های دیگر جبران می شود .

وی اظهار داشت : تبیین و روشنگری  در جامع ، مطالعه و تحلیل  دقیق مسایل روز و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری از جمله وظایف و اقدامات مراکز حوزه های علمیه خواهران و طلاب است که باید مدنظر قرار گیرد .

مدیر حوزه های علمیه خواهرانکشور  در بحش دیگری از سخنان خود به مقوله پژوهش اشاره کرد و گفت :  پژوهشگران طلبه باید زیر چتر حمایتی قرار بگیرند و برنامه های حوزه علمیه خواهران تقویت برنامه ‌ای پژوهش‌محور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور بیان داشت : جایگاه بانوان طلبه در نظام علمی، مدیریت، تصمیم گیری و کارشناسی نیازمند نهادینه سازی است و با شناسایی و رفع مشکلات در این راستا ، هویت مستقل حوزه ه های علمیه خواهران را باید برجسته‌تر کرد.

بیش از چهار هزار طلبه خواهر و برادر در ۳۲ حوزه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha