طرح‌های آبرسانی چهارمحال و بختیاری۱۴۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تعداد طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی استان را هشت مورد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به یک هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

احمدرضا محمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹ طرح آبرسانی در استان در دست اجرا است که از این تعداد هشت مورد از اولویت بیشتری برخوردار است و می‌طلبد تا در این حوزه اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تامین آب ۱۲ شهر و ۱۱ روستا از طرح بن به بروجن، تامین آب شرب مجتمع ۳۴ روستایی خانمیرزا، تامین آب آشامیدنی مجتمع اوره به بارز، تامین آب آشامیدنی مجتمع دشتک به کاج به سرداب، تامین آب مجتمع جغدان، تامین آب شرب مرغملک و تامین آب شرب مجتمع آتشگاه از مهمترین این طرح‌ها است.

محمدی تصریح کرد: طرح جمع‌آوری و دفع فاضلاب ۲۳ روستای حاشیه زاینده‌رود نیز از طرح‌های مهم این شرکت است که در اولویت اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در ادامه به طرح‌های فناری‌های نوین این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در رابطه با بهینه‌سازی مصرف آب و بازچرخانی آب و پساب فاضلاب است که با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح تصفیه‌خانه آب سامان خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۳ هزار و ۵۶۰ مترمربع از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است که تکمیل آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمدی افزود: در سفر اخیر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان قول مساعد داده شد که اعتبار موردنیاز تکمیل طرح تصفیه‌خانه سامان سریع‌تر تامین شود.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha