استاندار: سه شهرستان هرمزگان همچنان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد و پارسیان همچنان از نظر شاخص های فوت و بستری بیماران کرونایی ، در وضعیت زرد هستند و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار گرفتند.

فریدون همتی روز شنبه در نشست ستاد استانی بیماری کرونا اظهار داشت: پروتکل وضعیت زرد تا زمان اعلام کتبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی مناطق آبی توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در مناطق آبی اعمال می‌شود و گروه‌های شغلی یک، دو و سه مجاز به فعالیت هستند.

احتمال از سرگیری فعالیت های آموزشی و فرهنگی

وی ادامه داد: پیشنهاد از سرگیری فعالیت مشاغل فرهنگی و آموزشی در مناطق آبی و زرد در دست بررسی است و برپایی تجمع‌ها بدون رعایت پروتکل و مجوز ستاد استانی در  سه شهرستانی که وضعیت زرد دارند ممنوع است و در صورت رعایت نشدن با متخلفان برخورد می شود و متولیان باید پاسخگو باشند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: برگزاری هر مراسمی در اداره‌های دولتی بدون نظر بهداشت و درمان ممنوع است و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منزله افزایش آمار ابتلا و فوتی است.

رییس ستاد استانی بیماری کرونا ابراز داشت: حفظ شرایط کنونی و تلاش برای کاهش آمار مبتلایان از سوی مردم و نهادهای متولی برای رسیدن به هرمزگان بدون کرونا الزامی است.

محدودیت های شبانه پابرجاست

وی افزود: فرمانداران همچنان با جدیت نظارت خود را بر اداره های دولتی، واحدهای تولیدی و مراکز خدماتی داشته و اجرای مصوبه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا را در اولویت کاری داشته باشند.

همتی عنوان کرد: افزایش موارد سرپایی در هفته اخیر نگران کننده بوده و نشان دهنده لزوم تشدید نظارت‌هاست، ترددهای غیرضروری متوقف گردد و اعمال محدودیت های شبانه هم چنان پابرجاست.

وی ابراز داشت: توسعه خدمات الکترونیکی در اداره‌های دولتی و حضور نیافتن شهروندان در این محل‌ها به عنوان یک ضرورت و الزام همواره در دستور کار قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خطر کرونا را جدی نگیریم بسیاری از بخش‌های دیگر نظیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ را تحت تاثیر می‌دهد که همگی باید برای حفظ و ارتقای شرایط فعلی تلاش کنیم.

همتی گفت: همچنان باید با پرهیز از عادی انگاری شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی و خودداری از برگزاری تجمع‌های غیرضروری زمینه تحقق هرمزگان بدون کرونا را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha