۲۰ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۹
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 84179655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود

اصفهان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی در جامعه گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی و آموزش و پرورش بدنه اصلی مهارت آموزی هستند.

حسن قاضی عسگر روز شنبه در حاشیه جلسه شورای مهارت استان در سالن جلسات استانداری در گفت و گو با ایرنا افزود: باید نیاز دستگاه‌ها در زمینه مهارت امروزی شناسایی شود.

وی با بیان اینکه نگاه به اینکه در راستای مهارت امروزی ‌و ایجاد اشتغال ضروری است، ادامه داد: توجه به بازار کار و مهارت آموزی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: ارزش و قدر و منزلت کار بین جوانان کمتر توسعه یافته است از این رو باید جوانان به سمت فراگیری مهارت، حرفه و شغل مناسب باید حرکت کنند.

قاضی عسگر، انحلال دانشگاه‌های علمی و کاربردی را نادرست دانست و بیان کرد: عدم شناخت کافی باعث تعطیلی دانشگاه‌های علمی و کاربردی شده و ضربه اساسی به آموزش وارد شد.

وی گفت: در سال‌های آینده مشکلات فراوانی در راستای تامین نیروی بخش کشاورزی خواهیم داشت که قرار شد آموزش و پرورش طرح‌هایی در راستای حل این مشکل و ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی ارائه کنند.

رشد فرهنگ مهارت امروزی از اهداف شورای مهارت است

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: رشد فرهنگ مهارت آموزی و حل مشکل اشتغال جوانان و جذب نیروی ماهر مورد نیاز صنعت و صنف از اهداف شورای مهارت است.

آرش اخوان طبسی گفت: درخواست نیرو توسط صنعتگران و اصناف بسیار است اما متاسفانه نیروی ماهر مورد نیاز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید مهارت آموزی از سنین دانش آموزی توسط آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود، اضافه کرد: باید مهارت آموزی بین خانواده‌ها و قشر دانش آموزی افزایش یابد.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: اقداماتی صورت گرفته تا دانشجویان و سربازان تا پایان دوره دانشگاهی و پایان خدمت خود چندین مهارت متناسب با نیاز بازار و استعداد خود فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا افراد با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش‌های دوگانه جهت تضمین اشتغال فرا گیرند.

به گفته اخوان تضمین اشتغال زمانی محقق می‌شود که ارتباط با صنایع و صنوف قوی شود.

وی با اشاره به ایجاد سیستم صلاحیت حرفه‌ای افزود: این سیستم در راستای کیفی بخشی به نیروهای شاغل در صنایع و صنوف و کمک به اشتغال پایدار ارائه می‌شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه شورای مهارت گفت: موضوع جوان سازی بخش کشاورزی، آموزش توانمندسازی نیروی انسانی بخش کشاورزی از مباحث مورد بحث بود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای ایجاد هنرستان‌های وابسته استفاده شود.

اخوان گفت: با انحلال دانشگاه علمی و کاربردی در سال‌های آتی مشکلات فراوانی در تامین نیروی بخش کشاورزی داریم که قرار شد آموزش و پرورش طرح‌هایی در راستای حل این مشکل و ایجاد دانشگاه علمی و کاربردی ارائه کنند.

وی افزود: قرار شد در راستای بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش مکاتباتی صورت گرفته و از ظرفیت خیران استفاده شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: مقرر شد توجه به بازار کار در برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی برای ایجاد فرهنگ مهارت آموزی ارائه دهند، اظهارداشت: در راستای نیازسنجی آموزش‌های مهارتی اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت با نگاه آینده پژوهی کمک کنند.

اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی دارد و بیشترین تعداد مرکز آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha